لزوم تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های نهضت ملی ساخت مسکن استان قم

سپهر اقتصاد-استاندار قم بر لزوم تسریع همه پروژه های مرتبط به نهضت ملی ساخت مسکن در قم و رسیدن قم به رتبه اول کشوری در این رابطه تاکید کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، دکتر سید محمد آقامیری در سیزدهمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم که در استانداری قم برگزار شد گفت: در حوزه مسکن سازی در قم باید با تسریع فعالیت ها و هماهنگی بین بخشی، موانع پیش روی اجرای طرح ملی مسکن قم را از میان برداریم.

وی با اشاره به رتبه اعلامی قم در بخش مسکن، افزود: بر اساس آمار رسمی، رتبه قم از نهم کشور به چهارم در بخش پیشرفت کار نهضت ملی مسکن رسیده که یک نکته امید بخش است ولی قطعا نباید در همین رتبه متوقف شویم و باید به رتبه یک کشور برسیم.

وی گفت: رتبه یک شدن در کشور به دلیل آمارنمایی نیست بلکه اصرار داریم که همشهریان مان هرچه زودتر صاحب خانه شوند و از این وضعیت بی خانگی و مستاجری نجات پیدا کنند. زیرا دوست داریم که روح امید و نشاط را در میان مردم ببینیم. 

وی بر لزوم به انجام رساندن ساخت و ساز در طرح 85 هزار مسکن در قم تاکید کرد و بیان داشت: باید طرح ها را با هماهنگی بین بخشی و جلسات هدفمند و مستمر و هم یاری شبانه روزی پیش برد تا به نوعی کار را زخمی کنیم تا به سمت اجرای نهایی پیش برود.

استاندار قم با ذکر این مطلب که تعاونی‌ها باید نقش فعالی در تولید مسکن در استان داشته باشند، گفت: باید با به کار گیری تعاونی های قوی و خوشنام زمینه تسریع در روند تولید پروژه مسکن در قم را فراهم کنیم. 

وی افزود: همچنین باید به هر شکل ممکن از به کارگیری تعاونی های بد نامی که در گذشته کام مردم را تلخ کرده اند جلوگیری کنیم. در واقع به هیچ وجه نباید اجازه حضور این شرکت ها در نهضت ملی ساخت مسکن بدهیم.

دکتر آقامیری با تاکید بر لزوم تسریع در زمینه ساخت مسکن در استان بیان کرد: موضوعات و مشکلات اجرای این طرح در هر سطحی باید در یک پیوست متحد و واحد تحت نظارت نهادهای قانونی استان در همه بخش ها پیگیری شود. جلسات مردمی در زمینه حل مشکلات مرتبط به مسکن باید در قالب های مختلف فنی، تخصصی و دیدارها و جلسات مختلف انجام شود. دیدارهای مردمی مسکن وشهرسازی باید حداقل سه روز در هفته برای حل مشکلات مردم به شکل مستمر ادامه یابد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر