لزوم ساده سازی زبان صادرات برای صاحبان صنایع خرد

سپهر اقتصاد- رئیس کمیسیون توسعه و صادرات اتاق بازرگانی قم گفت: کمیسیون توسعه صادرات اتاق قم در راستای چشم انداز خود تا سال 1406 در پی ساده سازی مفهوم صادرات برای فعالان اقتصادی استان است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، مجتبی حاج حسینی در نشست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی قم که در سالن کمیسیون‌های این اتاق برگزار شد گفت: نبود ارتباط آسان صاحبان واحدهای تولیدی استان در سطوح خرد و کلان با مسائل مربوط به صادرات در گذشته حس شده که در کمیسیون سعی داریم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های اجرایی و مشورتی اتاق دهم، ضمن ارتقا سطح دانش این افراد در این زمینه، گام‌های اولیه صادرات را برای آنان نیز که همان شناسایی و ارتباط با بازارهای هدف است را نیز برداریم.

حاج حسینی از احداث شو روم‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی محصولات استان قم در خارج از کشور استقبال کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد راهکارهایی برای افزایش میزان ماندگاری محصولات نمایشگاهی و ارتباط گیری هرچه بهتر بین غرفه‌داران قمی و صاحبان سرمایه در کشورهای مقصد هستیم.

وی همچنین به پتانسیل بالای واحدهای تولیدی قم برای صادرات اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی که تحریم‌ها عاملی بر بسته بودن مسیرهای مختلف دنیا با ایران است، فروش برخی محصولات از طریق راه‌های آنلاین همچون فروشگاه آمازون، یکی از مسیرهای موفق و در عین حال کم ریسک در دنیاست.

عضو هیات نمایندگان اتاق قم ضمن ابراز خرسندی از ارتباط تنگاتنگ ایران با فدراسیون روسیه به این نکته اشاره کرد: در شرایط کنونی یکی از بهترین راه‌های ما برای ورود محصولات استان به دنیای غرب، روسیه است که با دارا بودن شرکای تجاری مناسب، می‌توانند زمینه‌ساز توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان به سراسر جهان باشند.

مجتبی حاج حسینی در ادامه به حضور پررنگ شرکت‌های مدیریت صادرات در استان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی قم در تلاش است با همکاری مستمر با شرکت‌های مدیریت صادرات حاضر در استان، راه صادرکنندگان استان را بیش از پیش هموار کند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر