لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های شهری 

سپهر اقتصاد-در جلسه ستاد بازآفرینی شهری به ریاست استاندار، بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی دقیق، منظم و مدون بین دستگاه‌های اجرایی استان برای سرعت بخشیدن به طرح‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، سرعت بخشیدن به طرح‌های شهری نیمه تمام را از اولویت‌های پیش روی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: تحقق این هدف بدون برنامه ریزی منسجم، عزم جدی مسئولان و تعهد به زمان بندی دقیق، میسر نمی‌شود.

ابراهیم معتمدی افزود: در این جلسه مقرر شد، ظرف دو هفته مسئولان آموزش و پرورش، حوزه بهداشت و شهرداری نسبت به ارائه برنامه‌های زمان بندی شده خود برای سرعت بخشیدن به طرح‌ها اقدام و نیاز‌ها و موانع پیش روی را اعلام کنند تا پس از بررسی‌های لازم در خصوص تامین منابع آن‌ها تصمیم گیری شود. 

وی گفت: مسائل مربوط به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بافت‌های فرسوده قم، تامین زمین برای ساخت مدارس توسط خیرین، ارائه برنامه مدون برای ساخت مراکز درمانی و فضای سبز در بافت‌های فرسوده شهری و تملک مغازه‌های نزدیک حرم، خیابان اراک، قبرستان نو و ۸۴ پلاک از دروازه ری و بازسازی و توسعه بخش‌های مختلف چهل اختران نیز از دیگر مباحثی و موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، اکثر این طرح‌ها تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

سید محمد آقامیری استاندار قم هم در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب برخی اماکن، مراکز و اقامتگاه‌های فرهنگی و مذهبی قم ازجمله مدرسه فیضیه گفت: برای بهبود شرایط و چهره این اماکن باید اندیشید و بهترین تصمیم را گرفت.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم هم سرعت گرفتن اجرای طرح‌های شهری را موجب اعتماد مردم و همکاری آن‌ها با شهرداری و نهاد‌های مرتبط در تملک اراضی دانست و بر عزم مسئولان برای تحقق این موضوع تاکید کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر