لزوم سیاست‌گذاری‌ ها در استان قم با مصرف بهینه آب

سپهر اقتصاد-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: همه نهاد‌ ها و دستگاه ها باید با کاهش مصارف خود به ویژه در فضای سبز، در استفاده از آب دقت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حسن بختیاری در جلسه کمیته فنی پیشگیری و کاهش خطر که با موضوع سازگاری با کم آبی و مقابله با خشکسالی و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های استان برگزار شد، موضوع اصلی کشور به ویژه استان قم را مسئله آب دانست و افزود: همه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید با محوریت آب باشد در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با اعلان اینکه باید بپذیریم با بحران آب مواجه هستیم، خواستار نهادینه شدن گفتمان کمبود آب در بین سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری و اجرایی شد و گفت: بدون شک، توجه نداشتن به این موضوع لطمه و آسیب بزرگی به مجموعه شهر خواهد زد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی تمام بخش‌ها اعم از شهرداری، کشاورزی و صنایع برای عبور از بحران کمبود آب افزود: آب شرب اساسی‌ترین موضوع برای جامعه است که همه سازمان و نهاد‌ها باید با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند یاری‌رسان شرکت آبفا در تامین آب مورد نیاز مردم باشند.

بختیاری همچنین حرکت صنعت به سمت بازچرخانی آب را ضروری دانست و افزود: تسریع در انتقال ۱۰ میلیون متر مکعب پساب تخصیص یافته به صنعت می‌تواند کمک بسیاری موثری در تامین آب شرب مورد نیاز شهر در فصل گرم باشد.

وی بر لزوم مدیریت و کاهش مصرف آب در همه مصارف تاکید و گفت: همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید مصارف خود را به ویژه در فضای سبز کاهش داده و در استفاده از آب دقت کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین خواستار تسریع در صدور مجوز‌های حفر چاه در شهر‌ها و روستا‌های استان شد و ابراز امیدواری کرد؛ با صدور هر چه زودتر مجوزها، قبل از ورود به فصل گرم، مقدمات کار فراهم شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر