لزوم همکاری ساختمان‌های تجاری و صنعتی در ایمن‌سازی شهر

سپهر اقتصاد-سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر لزوم همکاری ساختمان‌های تجاری و صنعتی در ایمن‌سازی شهر گفت: امیدواریم دو گروه ساختمان‌های تجاری و صنعتی داخل حریم شهر نیز نسبت به تجهیز ساختمان به تجهیزات آتش‌نشانی و رفع خطر اقدام نمایند.

به گزارش شهرنیوز، علی زندیه در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در شهر قم اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم برنامه‌های جامعی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن شهر قم دارد.

وی از انجام بازدیدهای مستمر ایمنی از ساختمان‌های شهر خبر داد و افزود: کارشناسان سازمان به‌صورت مستمر از ساختمان‌های شهر بازدید کرده و ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف احصا شده و تعداد ساختمان‌های پرخطر در شهر شناسایی‌شده که این عدد به بیش از۱۰۰ مورد رسیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: اقدامات لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها برنامه‌ریزی‌شده و از سال گذشته ساختمان‌ها به‌مرور به تجهیزات آتش‌نشانی مجهز می‌شوند،‌ البته ساختمان‌های تجاری پرتردد و ساختمان‌های صنعتی محدوده شهر در اولویت قرار گرفته است.

وی تجهیز ساختمان‌های درمانی را نیز یکی از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد و گفت: ساختمان‌های درمانی در رفع خطر بسیار پیشتاز بوده و امیدواریم دو گروه ساختمان‌های تجاری و صنعتی داخل حریم شهر نیز نسبت به تجهیز ساختمان به تجهیزات آتش‌نشانی و رفع خطر اقدام نمایند.

زندیه در پایان خواستار همکاری شهروندان با سازمان آتش‌نشانی شد و بیان کرد: بدون همکاری و احساس مسئولیت شهروندان سازمان آتش‌نشانی نمی‌تواند اقدام لازم و کافی را انجام دهد و باید مردم نسبت به این موضوع آگاهی و احساس مسئولیت پیدا کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر