متخلفان بازار قم ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه شدند

سپهر اقتصاد- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به طرح تشدید نظارت بر بازار، گفت: طی سه ماه گذشته متخلفان حوزه بازار قم ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که در مقایسه با تابستان امسال ۴۸ درصد افزایش داشته است.


تقی حسام در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در تابستان امسال در مجموع یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان بازار قم در سه حوزه کالا و خدمات، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز صادر شده بود.

وی بیان داشت: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه سال جاری بیش از پنج هزار و ۷۰۰ پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به رسیدگی به بیش از سه هزار پرونده در فصل تابستان، اضافه کرد: میزان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی در فصل پاییز نسبت به تابستان سال جاری ۸۰ درصد رشد در ورودی پرونده و افزایش نظارت‌ها را حاکی است.

حسام همچنین با اشاره به بازرسی گشت‌های سیار تصریح کرد: در فصل پاییز امسال با یک هزار و ۷۳۰ مورد بازرسی شاهد رشد ۱۲۷ درصدی بودیم و تعداد پرونده‌های تشکیل شده نیز در این مدت بیش از ۱۴۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار، اظهار داشت: در قالب این طرح واحدهای صنفی متخلف بدون اغماض پلمب، تا ۱۰ برابر حالت معمولی جریمه و بنر تخلف بر سر درب واحدها نصب می‌شود.

جریمه و الزام شرکت به رعایت دستورالعمل تولید

یک شرکت تولیدی فرآورده گوشتی متخلف در قم به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ساخت به پرداخت بیش از هشت میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده تخلف یک شرکت فرآورده گوشتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل تولید هزار و 500 کیلوگرم سوسیس 40 درصد با گوشت مرغ در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت هشت میلیارد و 100 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسام گفت: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی در بازرسی از این شرکت گزارش تخلف رعایت نکردن دستورالعمل تولید مواد خوردنی را تنظیم و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از جریمه بیش از 6 میلیارد ریالی کابینت‌ساز متقلب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام گفت: پرونده تقلب یک واحد صنفی کابینت‌ساز به ارزش 668 میلیون و 321 هزار ریال در شعبه دوم تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام تقلب را محرز و علاوه بر الزام به پرداخت 668 میلیون و 321 هزار ریال خسارت وارد شده به شاکی، متهم را به پرداخت 6 میلیارد و 683 میلیون ریال جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش تقلب محکوم کرد.

حسام گفت: بازرسان اتاق اصناف پس از دریافت شکایت از شاکی این پرونده و نظریه مثبت کارشناس اتحادیه صنف مربوطه، گزارش تخلف این کابینت‌ساز را تشکیل دادند و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر