مجموعه‌های دانش بنیان قم باید درپیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور فعال شوند

سپهر اقتصاد-معاون علمی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۴۰۰ مرکز رشد داریم و این در حالیست که در کشوری مانند کره جنوبی که رویه فناورانه دارد، تنها ۱۸ پارک وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در سفر به قم و با حضور در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان استان قم به ظرفیت‌های این استان در تحقق اهداف کلان اقتصادی اشاره کرد و گفت: از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان قم که همواره همراه و سازنده مشغول فعالیت هستند میتواند در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور استفاده کرد.

وی مهمترین رکن اقتصاد دانش بنیان را مردمی سازی اقتصاد توصیف کرد و افزود: تمام تلاش‌ها در استان قم و دیگر استان‌های کشور باید به این سمت و سو برود که به جای تولید و تصدی گری دولت در اقتصاد، فرصت تاثیر گذاری در اقتصاد در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به ایجاد شهر علم و فناوری سلام در قم گفت: این شهر باید در تراز شهر‌های بزرگ دارای فناوری‌های هوشمند دنیا و جذب نخبگان، صاحب نظران و اندیشمندان و صاحب شرکت‌ها برای زندگی و رشد و تولید بر مبنای سرمایه‌های مردم ایجاد شود تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه‌های تولید، اشتغال و رونق اقتصاد باشیم.

وی تحقق تغییرات شگرف علمی و اصلاحات اساسی در حوزه اقتصادی را نیازمند مدیریت جهادی و تفکر نوآورانه دانست و گفت: انتظار می‌رود که شهر مقدس قم در زمینه این تغییرات اساسی، نقش موثری را ایفا و همواره خود را بعنوان یک الگو معرفی کند.

معاون رئیس جمهور به تعدد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در نقاط مختلف کشور اشاره کرد وگفت: این تعدد همیشه خوش آیند و مثبت ارزیابی نمی‌شود چرا که کیفیت و اثر بخشی مهمتر از کمیت و تعدد است.

آقای فیروزآبادی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۴۰۰ مرکز رشد داریم و این در حالیست که در کشوری مانند کره جنوبی که رویه فناورانه دارد، تنها ۱۸ پارک وجود دارد!

در این جلسه در خصوص مسکن نخبگان، جذب هیئت علمی از میان نخگبان دانش بنیان، تشکیل کارگروه خیرین نخبه پرور نیز بحث و تبادل نظر شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر