مدیرکل میراث‌فرهنگی با گردشگرانی از سنگاپور و مالزی دیدار کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در دیدار با تعدادی از گردشگران مسلمان از سنگاپور و مالزی گفت: راهپیمایی اربعین موجب ارتباط و اتحاد بین محبان اهل بیت(ع) و شیعیان می‌شود تا هویت خودشان را در دنیای امروز پیدا کنند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی در نشست با فعالان فرهنگی شیعه از کشورهای سنگاپور و مالزی که در سالن عطار هتل بین‌المللی قم برگزار شد، با عرض خیر مقدم به این فعالان فرهنگی اظهار داشت: خوشحال هستیم که پس از سفر معنوی به کربلا، در قم میزبان شما هستیم.

او گفت: آیین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی(ع) یک عنایت الهی و یک مجعزه‌ای است که در این قرن رخ داده است و این امر جز عنایت الهی و حضرت سیدالشهدا(ع) نیست.

او ادامه داد: راهپیمایی اربعین موجب ارتباط و اتحاد بین محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شیعیان می‌شود تا هویت خودشان را در دنیای امروز پیدا کنند.

ارجمندی اضافه کرد: در جهان امروز که دنیای مادی‌گرایی و فردگرایی است، این موهبت، جز موهبت الهی و جز لطف ائمه اطهار(ع)، چیز دیگری نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، بر لزوم ترویج و تبلیغ «فرهنگ حسینی» در جهان تاکید کرد و گفت: دنیای امروز تشنه معنویت است.

در این نشست همچنین مسئول گروه فعالان فرهنگی شیعه سنگاپور، با گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی شیعیان سنگاپور اظهار داشت: سه موسسه اهل بیت(ع) در کشور سنگاپور وجود دارد.

محمد بِن بابا، از دعوت و برگزاری این نشست توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و همکاری سایر مسئولان ایرانی در سفر این گروه به ایران تقدیر و سپاسگزاری کرد.

لیلا مجدانی مسئول برنامه‌ریزی سفر ایران فعالان فرهنگی شیعه از کشورهای سنگاپور و مالزی در این نشست گفت: یک عروس و داماد شیعه سنگاپوری با فعالان فرهنگی شیعه سنگاپوری، امسال در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که در واقع این سفر، نخستین سفر آنان پس ازدواج بوده است.

جمعی از فعالان فرهنگی شیعه از کشورهای سنگاپور و مالزی پس از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در کربلای مُعلی در عراق، به منظور زیارت حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مرقد امام خمینی(ره) به شهرهای مشهد، قم و تهران سفر کردند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر