مدیریت پسماند قم الگوی زیست‌محیطی کلان‌شهره

سپهر اقتصاد-معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: فرآیندی که در شهر قم در حوزه مدیریت پسماند جریان دارد که می‌تواند به‌عنوان الگوی زیست‌محیطی برای تمام شهر کشور باشد .

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، وظیفه شهرداری را مدیریت بهینه پسماندهای شهری از مبدأ تا مقصد عنوان کرد و افزود: قم نخستین کلان‌شهری بوده که دفن مستقیم پسماندهای شهری را به صفر رسانده است .
وی با اشاره به افتتاح خط پردازش شماره 2 در بهمن‌ماه سال گذشته، ادامه داد: فرآیندی که در شهر قم در حوزه مدیریت پسماند جریان دارد، می‌تواند به‌عنوان الگوی زیست‌محیطی برای تمام شهر کشور باشد .
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر تسریع در پروژه‌های پیرولیز و ریجکت گفت: برنامه‌های سازمان نسبت به انجام سبک و سیاق این دو پروژه با سرمایه‌گذار تعریف و ارائه شود .
اصفهانیان مقدم ابراز کرد: فرآیند استحصال انرژی از پسماندها و ریجکت در دستور کار شورای سازمان قرار گرفته است و فرایند عملیاتی در جلسات آتی ارائه می‌شود.
وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم جهت امضای تفاهم‌نامه با مجتمع سیمان نیزار در جهت تأمین سوخت و گاز، گفت: اخذ انشعاب گاز و فاضلاب برای سایت به‌منظور ادامه توسعه فضای سبز لازم و ضروری است که این موضوع توسط مجموعه مدیریتی سازمان پیگیری می‌شود .
وی در ادامه سخنان خود به ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی توسط سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: با مشارکت شهروندان در موضوعات شهری کیفیت و سرعت ارائه خدمات افزایش می‌یابد .
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر