مدیریت 535 هزار مترمکعب پسماند ساختمانی در قم

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: تا پایان ماه گذشته ۵۳۵ هزار مترمکعب پسماند ساختمانی توسط سازمان مدیریت شده است که ۶۵ درصد از کل پسماند ساختمانی را شامل می‌شود.


سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، در خصوص مدیریت پسماند ساختمانی در شهر قم اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان ماه گذشته ۵۳۵ هزار مترمکعب پسماند ساختمانی توسط سازمان مدیریت شده است.

وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی در این امر، افزود: هر فرد یا شرکتی که در زمینه عمران ساختمانی و یا راه‌سازی قصد فعالیت دارد ابتدا باید مجوز دریافت کند و در همان حین همکاران سازمان از محل فعالیت آن‌ها بازدید و نوع پسماند ایجاد شده را بررسی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: پسماندهای مدیریت شده به مجموعه‌های مختلف ازجمله فضای سبز و یا کارخانه‌های سیمان و بتن و یا کارگاه‌های کوره‌پزی و غیره هدایت می‌شوند که ۶۵ درصد از پسماندهای عمرانی را تشکیل می‌دهند.

میرابراهیمی اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد از پسماندهای عمرانی را نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی تشکیل می‌دهند که به سایت‌های خاک و نخاله هدایت می‌شوند و ۳۵۵ هزار مترمکعب تا پایان ماه گذشته بوده است.

 وی تصریح کرد: در نظر داریم بخش خصوصی با استفاده از وسایل خرد کردن مصالح و جداسازی، مواد اولیه را در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار دهد، اما ازآنجایی‌که انرژی زیادی مصرف می‌کند و شاید نیاز به آب برای شستشوی اولیه باشد و در کنار آن اخذ استانداردهای استفاده از آن نیز پروسه سنگینی نیاز دارد، موجب شده که نگاه ویژه به شرکت‌های تخصصی متقاضی تاکنون وجود نداشته باشد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تأکید کرد: مواد اولیه پروژه‌های عمرانی در فاصله نزدیک از شهر قم قرار دارند و قیمت آن‌ها پایین‌تر است بنابراین در زمینه تضمین فروش محصولات و تأمین حمایت مالی باید جمع‌بندی و پایداری صورت گیرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر