مراحل اجرایی ساخت موزه شهرداری قم در سال آینده آغاز خواهد شد

سپهر اقتصاد-مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اعلام کرد که مراحل اجرایی احداث موزه شهرداری قم در سال آینده آغاز خواهد شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مهدی کلانترزاده اظهار کرد: مطالعاتی در زمینه ساخت موزه شهرداری قم در دست انجام است و با توجه به پیش‌بینی بودجه‌های مناسب و پیگیری‌های شهردار قم، امیدواریم کارهای اجرایی این موزه در سال آینده آغاز شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، با درخواست از هنرمندان برای کمک به افزایش ظرفیت‌های هنری و فرهنگی این موزه گفت: مجموعه شهرداری این آمادگی را دارد که تور روایت پیشرفت ویژه هنرمندان برای آشنایی با دستاوردها و فعالیت‌های مدیریت شهری برگزار کند.

او در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، یکشنبه‌های هر هفته در راستای جهاد تبیین نشست‌های صمیمی با حضور سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم برگزار می‌شود، گفت: این نشست‌ها با حضور ائمه جماعات، فعالان فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، هنرمندان، ورزشکاران، استادان، دانشجویان و... برگزار شده است و یا برگزار خواهد شد.

کلانترزاده با تأکید بر این که این نشست‌ها به ‌منظور ارائه هر چند کوتاه از فعالیت‌های مجموعه بزرگ مدیریت شهری قم است، اذعان کرد: شناخت بیش‌تر نخبگان جامعه از فعالیت‌های شهرداری موجب افزایش سرمایه اجتماعی این مجموعه و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها می‌شود.


امکان ساخت موزه هنرهای معاصر در قم با واگذاری زمین مناسب

امکان ساخت موزه هنرهای معاصر در قم با واگذاری زمین مناسب

رئیس انجمن عکاسان استان قم گفت: در صورتی‌ که شهرداری زمینی در نظر بگیرد، این آمادگی در سطح ملی وجود دارد که موزه هنرهای معاصر در شهر قم ساخته شود.

ابراهیم سلیمانی، در دیدار سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم با هنرمندان منتخب شهر قم در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم اظهار کرد: هنرمندان قطعاً تنها با بخشی از اقدام‌های جهادگرانه شهرداری آشنایی دارند.

رئیس انجمن عکاسان استان قم، با اشاره به این که در این جلسه هنرمندانی از بیش از ۳۰ عرصه هنری حضور دارند، بیان کرد: در استان قم در بیشتر رشته‌های هنری، چهره‌های ملی وجود دارند.

او با بیان این که هنرمندان قمی نقش ویژه‌ای در داوری جشنواره‌های ملی دارند، عنوان کرد: ظرفیت‌های ملی بسیاری در قم وجود دارند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

سقاییان‌نژاد خاطرنشان کرد: در صورتی‌که شهرداری زمینی در نظر بگیرد، این آمادگی در سطح ملی وجود دارد که موزه هنرهای معاصر در شهر قم احداث شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر