مراسم بزرگداشت استاد حسن معمار قمی در اتاق بازرگانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد حسن معمار قمی به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

سپهر اقتصاد-مراسم بزرگداشت استاد حسن معمار قمی به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، مراسم تجلیل از استاد حسن معمار قمی در محل سالن همایش‌های امام علی (ع) اتاق بازرگانی قم برگزار شد.
شهاب علی عرب رئیس کمیسیون گردشگری و امور نمایشگاهی اتاق بازرگانی قم در حاشیه این مراسم گفت: مراسم هفتصد و بیست و یکمین شب از سلسله شب‌های بخارا در اتاق بازرگانی قم برگزار شد و در این همایش استاد حسن معمارباشی قمی به عنوان یکی از هنرمندان و معماران مبرز دوران قاجار معرفی شد؛
وی گفت: در این همایش تشریحی از تاریخچه قم و بناهای تاریخی استان مطرح شد و سپس تحلیلی از استاد حسن معمار با میرزا مهدی خان شقاقی که تلاقی دو معمار سنتی و مدرن است ارائه شد.

نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: تلاش داریم تا اساتید به نام و برجسته استان قم که در سطح جهانی افتخارات کم نظیر را به ثبت رسانده اند به نحوی شایسته معرفی شوند.
از آثار استاد حسن معمار می‌توان به تیمچه فرش قم، صحن نو (اتابکی)، ایوان آینه، سرای صدر اعظم، گنبد امامزاده حمزه(ع)، پل رود ساوه، پل عسگرآباد (جاده قدیم قم – تهران)، گنبد شاه‌عبدالعظیم مسجد سپهسالار و مجلس شورای ملی اشاره کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم از اساتید معماری قم، تقدیر شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر