مقابر چهل‌اختران قم، قطب چهارم زیارتی کشور است

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: مقابر چهل‌اختران شهر قم، قطب چهارم زیارتی کشور است و بهسازی این محله با رویکرد فرهنگی در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.


به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا خاکی، با اشاره به پیگیری تکمیل تملک در طرح بهسازی محله چهل‌‎اختران شهر قم افزود: بعضی تملکات این طرح و همچنین ساخت ۱۶ متری پشتیبان این محله از گذشته وجود دارد و در صورتی که اجرای طرح معبر ۱۶ متری چهل‌اختران قابل انجام نباشد، باید با تغییر رویکرد، پلاک‌های تملک شده را به فضاهای خدماتی تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: باقیمانده تملکاتی که مربوط به گذشته است، به همراه یک تملک دیگر برای احداث فضای سبز، فضاهای ورزشی و فرهنگی در محله چهل‌اختران پیش‌بینی ‌شده است.

تملک خانه تاریخی توکلی

او گفت: یکی از اقدام‌هایی که در حال پیگیری هستیم، تملک خانه تاریخی توکلی برای ساخت موزه عاشورا است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در این امر مشارکت دارد و این کار به بهسازی محله چهل‌اختران کمک می‌کند.

خاکی با بیان اینکه تسهیل زیارت در امامزاده چهل‌اختران(ع) اقدامی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از این امامزاده(ع) به عنوان حرم چهارم ایران یاد می‌شود، بنابراین ماهیت طرح فرهنگی است.

او با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه‌های استانی برای تکمیل طرح چهل‌اختران تصریح کرد: طرح مذکور، بزرگ‌ترین طرح فرهنگی و عمرانی شهر قم بوده و در هیچ حوزه، طرحی با این مقیاس وجود نداشته است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر