منطقه انسجام شهر قم به سرعت نیازمند شبکه فاضلاب است

سپهر اقتصاد- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌ و فاضلاب قم گفت:‌ منطقه انسجام شهر قم که طی سال‌های اخیر با تراکم بالای ساخت و ساز و جمعیت مواجه‌ شده، به سرعت نیازمند اتصال به شبکه فاضلاب است.


مهدی نظرزاد در حاشیه بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: افزایش ساخت و ساز و بالارفتن تعداد جمعیت ساکن در این منطقه باعث شده که دیگر چاه‌های مرسوم خانگی جوابگوی جمع‌آوری فاضلاب در آن نباشد و باید هرچه سریع‌تر این محل به شبکه فاضلاب شهری متصل شود.

منطقه مسکونی انسجام در محدوده شهرداری منطقه چهارم قم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زیاد کردن تعداد چاه‌ها در منطقه یاد شده نه‌تنها راهکار رفع مشکل نیست بلکه خطرات زیرساختی همچون آسیب دیدن پایه‌های ساختمان‌ها را در پی دارد، گفت: شرکت آب‌ و فاضلاب استان به دنبال این است که طی ۲ سال آینده زمینه دسترسی ساکنان این منطقه و سایر مناطق پر تراکم شهر قم را به شبکه جمع آوری فاضلاب، فراهم کند.

وی ادامه داد: توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر قم از مهمترین الزام‌ها در مدیریت شهری است و بر همین اساس باید در ایجاد مناطق جدید برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیز به این موضوع توجه لازم صورت گیرد.

نظرزاده همچنین گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه‌های فعال در شهر قم این ظرفیت را دارند که پساب تولیدی خود را برای استفاده در بخش فضای سبز شهری و نیز صنعت در اختیار متولیان قرار دهند که در همین رابطه همکاری خوبی با شهرداری قم و شرکت شهرک‌های صنعتی آغاز شده‌است.

وی افزود: اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب شهر قم تنها با بودجه‌های استانی امکان پذیر نیست و امیدواریم با حمایت‌ها مناسب دولت و تخصیص اعتبارات لازم، این طرح براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به سرعت دنبال شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر