مهاجرت معکوس به روستا‌های قم با کارآفرینی

سپهر اقتصاد-کارآفرینی در سال‌های گذشته سبب رشد اقتصادی و مهاجرت معکوس به روستا‌های قم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تقویت و ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش سطح درآمد در روستا‌ها منجر به افزایش میزان تولید و رونق اقتصادی شده و از پدیده مهاجرت از روستا‌ها بشدت کاسته و مهاجرت از شهر به روستا‌ها را نیز افزایش می‌دهد. با توجه به اهمیت و نقش روستا‌ها در امر تولید کشاورزی و برای جلوگیری از تراکم و تمرکز شهرها، مسئولان را بر آن داشته تا به این مسأله توجه بیشتری نشان داده و همچنین برنامه‌ریزان و سیاستگذاران با تخصیص منابع و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای اهالی روستا‌ها و ایجاد زمینه‌های توسعه روستایی روی رشد این مناطق بیش از گذشته متمرکز شوند.

مریم مددی تولید کننده جوان قمی با تاسیس کارگاه در روستای مشک اباد بخش مرکزی برای بیش از ۱۵ بانوی روستایی شغل ایجاد کرده است. 

مددی با اشاره به اینکه  بانوان این روستا مشغول بافت 3 فرش ۱۲ متری ابریشم و کرک هستند گفت: 6ماه از شروع بافت این فرش‌ها می گذرد و تا دو سال آینده به پایان می رسد. 

وی مهمترین انگیزه خود ازافتتاح این کارگاه را  ایجاد شغل و منبع درآمد برای بانوان روستای کویری و محروم مشک آباد بیان کرد. 

هر ۱۵ بافنده قالی در این کارگاه تحت پوشش بیمه قالی قرار گرفتند.

 بیش از ۱۵ هزار زن روستایی استان قم با راه اندازی کارگاه‌های مختلف به ویژه قالی بافی باعث رونق اقتصادی روستا‌های استان شده اند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر