مهارت آموزی دانشجویان بیکاری را کاهش می دهد

سپهر اقتصاد-استاندار قم بر ضرورت مهارت آموزی دانشجویان به منظور ارتقای کارآمدی این قشر و همچنین کاهش بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه گروه کاری مهارت و آموزش با اشاره به ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در دانشگاه‌ها امروز مهارت منتقل نمی‌شود و ما باید با برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه بتوانیم مهارت را رشد و ارتقا داده و بیکاری دانشجویان و فارع التحصیلان دانشگاهی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به نقش و اهمیت آموزش های فنی و حرفه‌ای و خروجی‌های مناسب این نهاد گفت: این مجموعه الگوی مناسبی از آموزش نظری و عملی است که با خروجی مناسب توانسته فارغ التحصیلان مناسبی را تربیت نماید.

آقامیری با تاکید بر ضعف در ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: باید با معرفی هر چه بیشتر ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای حوزه علم و عمل را به هم نزدیک نماییم تا مهارت آموزی رشد و ارتقا یابد.

وی با انتقاد از نظام آموزشی که فارغ التحصیلانی با مهارت کم از دانشگاه خارج می‌شوند افزود: دانشگاه باید به نقطه‌ای برسد که فارغ التحصیلان آن کار آفرین باشند و باید سعی شود تا هدف نهایی دانشگاه تربیت کار آفرین در جامعه باشد.

معرفی ۵ واحد تولیدی قم برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها

با موافقت اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۵ واحد صنعتی و صنفی جهت اخذ تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای این تعداد واحد تولیدی که عمدتا فعالیتشان در حوزه صنعت وگردشگریست، مجموعا ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شد که میتوانند از طریق بانک‌ها دریافت کنند.

اکبر ابدالی افزود: همچنین در این کارگروه در خصوص تامین سوخت و اخذ موافقت محیط زیست برای یکی از واحد‌ها تصمیم گیری شد.

استاندار در این جلسه با تاکید بر اینکه پیگیری و پاسخ به مطالبات مردم باید اولویت همه مدیران استان باشد گفت: پاکسازی استان از مدیران نالایق و دور از مردم را به جدیت دنبال میکنیم.

سیدمحمد آقامیری افزود: خط قرمز ما مردم هستند و اگر متوجه شویم مدیر یا مسئولی بدنبال انتقال گیری (از فرد مطالبه گر) است ولو اینکه آن فرد (مجرم) باشد با او برخورد میکنیم و باید صندلی اش را ترک کند.

وی تصریح کرد: حتی مدیر یا مسئولی که امروز منصوب میکنیم اگر به مطالبات مردم بی توجه باشد، بلافاصله با او برخورد و مقدمات ترک صندلی اش را سریع فراهم میکنیم.

استاندار گفت: برخی از مدیران در استان هستند که در ظاهر خود را فعال نشان می‌دهند، اما در عمل به مشکلات مردم بی توجهند.

وی تاکید کرد: مردم، مدال افتخار خادمی را به ما داده اند و همه وظیفه داریم برای پیگیری دغدغه‌ها و خواسته‌های به حق شان تلاش کنیم.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست امسال با تشکیل ۸ کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۱۲۹ مصوبه تایید و از این تعداد تاکنون ۸۸ مصوبه اجرایی شده است.

شدیدترین برخورد در انتظار اخلال گران معیشت مردم است

استاندار قم با بیان اینکه شدیدترین برخورد در انتظار اخلال گران در بازار و معیشت است، گفت: براساس آمار تورم استان قم در آبان‌ماه نیم درصد کاهش داشته و رتبه ما در کل کشور از شانزدهم به هفتم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در سالن امام جواد علیه السلام استانداری برگزار شد، گفت: افزایش نظارت‌ها بر واحد‌های فروش در سطح استان طی یک ماه اخیر باعث شد میزان تورم استان قم در آبان‌ماه نسبت به قبل نیم درصد کاهش داشته باشد.

وی افزود: دستگاه‌های متولی موظف‌اند با مشارکت یکدیگر تا پایان سال، روند بازرسی و گشت‌های خود را در بازار استان افزایش داده تا به طور کامل قیمت‌ها را کنترل کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: ما مسئولین موظف هستیم طوری تصمیم‌گیری و برخورد کنیم تا اجحافی در حق مردم شریف قم ایجاد نشود، با هر شخصی که اخلال در سفره مردم ایجاد کرد با شدیدترین نوع ممکن برخورد کنید.

آقامیری اشاره کرد: به دنبال این هستیم سامانه‌ای را طراحی کنیم تا مردم به صورت ۲۴ ساعته گزارش گران فروشی و تخلف را ارسال کنند، گشت‌های بازرسی نیز در هر ساعت شبانه روز به صورت اورژانسی در آن واحد گرانفروشی حاضر شده و با متخلف برخورد کنند.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی نیز موظف است جریمه تخلفات گران فروشی را افزایش داده تا برخورد‌ی که می‌شود بازدارندگی داشته باشد.

استاندار قم تاکید کرد: بار‌ها گفته‌ام به کسانی که در معیشت مردم اخلال ایجاد می‌کنند رحم نخواهیم کرد و مطابق قانون شدیدترین برخورد را انجام خواهیم داد، اجازه نخواهیم داد اخلال‌گر و سوداگری در قم مردم را دچار مشکلات معیشتی کند.

وی ادامه داد: براساس آمار تورم استان قم نسبت به کشور چند درصدی بیش‌تر است، این مسئله باعث تاسف است و ما مسئولین موظف هستیم تمام تلاش خود را انجام داده تا این مشکل حل شود.

استاندار گفت:‌ دست‌های پشت پرده در قم به‌دنبال این است مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین کند، اما بنده با این دست‌ها برخورد خواهم کرد.

آقامیری بیان کرد: بنده در مدیریت استان با مشارکت مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی تلاش خواهیم کرد تا قم را به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهر‌های ایران معرفی کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر