می‌خواهیم قم را به همان شهر ارزان گذشته بازگردانیم

سپهر اقتصاد-استاندار قم در جلسه شورای اداری استان بر لزوم تلاش همه مدیران برای رشد و توسعه اقتصادی و پایین آوردن نرخ تورم در قم تاکید کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، دکتر سیدمحمد آقامیری در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم اظهارکرد: باتقدیر فراوان از کوشش های دو معاون سابق امیدواریم که مدیران جدید بتوانند در جهت توسعه استان قم و همچنین رفع مشکلات موجود و افزایش رضایت مندی مردم کوشا باشند.

وی افزود: یکی از مسایل بسیار مهم برای دولت، حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ و ارتقای روحیه جهادی در بین مدیران است که در این زمینه اصرار داریم که روحیه مطالبه گری و پیگیری مدیران استان برای حل مشکلات مردم ارتقا یابد تا بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.

وی پیگیر بودن را یکی از مهمترین ویژگی های یک مدیر دانست و گفت: تفاوت مدیران موفق و کمتر موفق، همین مساله پیگیری برای رسیدن به هدف است و بنده نیز به دنبال مدیرانی هستم که برای رسیدن به برنامه ها و طرح های دولت برای رفاه حال مردم به شکل شبانه روز پیگیر و کوشا باشند.

استاندار قم بیان کرد: در گذشته استان قم به عنوان یک استان ارزان در کشور، شهرت داشت ولی امروزه تورم در قم از نرخ کشور بالاتر است و تلاش داریم تا شهر قم در کشاکش تلاش ها و پیگیری های دولت، به شرایط سابق بازگردد.

وی از عزم راسخ خود بر اجرای طرح های بسیار مهم اقتصادی از جمله مسکن و حمایت از تولید و تسهیلات وتنظیم بازار و... گفت و اظهارکرد: اهتمام ویژه بنده بر رفع مشکلات تولید کنندگان است و به شخصه برخی مشکلات آنها را در تهران پیگیری می کنم. حمایت از تولید و تولید کنندگان یکی از مهمترین اولویت های کاری استانداری قم است.


از خروج منابع بانک‌های قم به سایر‌ استان‌ها جلوگیری شود

ذوالنوری: از خروج منابع بانک‌های قم به سایر‌ استان‌ها جلوگیری شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های استان به ویژه بانک‌های خصوصی منابعی که از مردم قم جذب کرده‌اند را در استان‌های دیگر در پروژه‌های مختلف هزینه می‌کنند که این بزرگترین ناعدالتی علیه مردم شریف قم است و تقاضا داریم استاندار قم و معاون اقتصادی ایشان از این موضوع جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در خانه ملت،در جلسه شورای اداری استان قم، بیان کرد: ابتدا لازم می‌دانم از زحمات آقایان امیدیان و قریشی معاونین اسبق استاندار بسیار تشکر کرده و امیدوارم در سمت جدیدشان مانند گذشنه عملکرد درخشانی داشته باشند.

وی افزود: همچنین برای آقایان نادری و غلامیان معاونین جدید استاندار آرزوی توفیق روز افزون کرده و امیدوارم باعث منشا خیر و برکت برای مردم قم باشند.

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: واقعیت این است که اگر‌ در قسمتی از امور کشور فردی نسبت به مردم و منافع آن‌ها کج‌روی و کم کاری کند، ما به عنوان نمایندگان ملت وظیفه داریم نسبت به آن مسئله ورود کرده و تذکرات لازم را ارائه دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه اقتصاد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت استان باید به آن توجه داشت، استان قم در حوزه اقتصاد ظرفیت خوبی دارد که باید از آن به درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناخت اقلیمی همچون آب و هوا، وضعیت صنایع موجود از اصلی‌ترین ارکانی است که معاون جدید اقتصادی استاندار قم نسبت به آن باید اهتمام جدی داشته باشند.

ذوالنوری گفت: صنایعی که در شان مردم و جوانان قم و با مسائل فرهنگی قم سازگار است باید در استان ایجاد شوند، نیاز به این نداریم که به همه صنایع در قم اجازه فعالیت داده تا فعالیت آن‌ها مشکلات مختلف از جمله آلایندگی و... برای مردم ایجاد کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: توجه به صنایع کوچک از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه آقای غلامیان قرار گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک‌های استان به ویژه بانک‌های خصوصی منابعی که از مردم قم جذب کرده‌اند را در استان‌های دیگر در پروژه‌های مختلف هزینه می‌کنند که این بزرگترین ناعدالتی علیه مردم شریف قم است.

نماینده مردم قم در خانه ملت عنوان کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر گزارشاتی رسیده است که یکی از بانک‌ها تسهیلاتی بیش از یک هزار میلیارد تومان را به یک مجموعه‌ای کلان که کار آن فروشندگی است اختصاص داده است.

وی افزود: این خیانت به مردم قم است؛ متاسفانه برخی افراد برای راه‌اندازی کار خود به چند صد میلیون تومان تسیهلات بانکی نیاز دارند اما در بروکراسی اداری چنان گم می‌شود که از گرفتن آن تسهیلات پشیمان می‌شود.

ذوالنوری در پایان اظهار داشت: از آقای غلامیان می‌خواهیم از همین ابتدا به این موضوع رسیدگی کرده و اجازه ندهند حق مردم قم ضایع شود.


راه سرمایه‌گذاری در استان تسهیل خواهد شد

راه سرمایه‌گذاری در استان تسهیل خواهد شد

معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ما در دوره جدید معاونت اقتصادی استانداری راه سرمایه‌گذاری را از ابتدا تا انتها تسهیل کرده تا شاهد حضور بیش‌تر سرمایه‌گذاران در استان قم باشیم.

سیدعلی‌اکبر غلامیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن کرامت برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۹ کلید واژه مهمی را در ادبیات سیاسی کشور به کار بردند و بر آن تاکید بسیاری نیز داشتند.

وی افزود: آن کلید واژه ایران قوی بود؛ ایشان فرمودند برای بی اثر کردن تحریم‌ها باید با برنامه‌‌ریزی درست و مناسبت در میان مدت و بلند مدت، با استفاده از ظرفیت نخبگانی ایران قوی را بسازیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: دولت سیزدهم با پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب شروع کار را با شعار دولت مردمی و ایران قوی آغاز کردند و در طول این مدت به این شعار معتقد بودند.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی حضور در میدان، رفع مشکلات و پیگیری مطالبات مردم را از همان ابتدا در دستور کار دولت قرار داده و سفرهای متوالی استانی را دنبال کردند.

غلامیان تاکید کرد: ما در دوره جدید معاونت اقتصادی استانداری راه سرمایه‌گذاری را از ابتدا تا انتها تسهیل کرده تا شاهد حضور بیش‌تر سرمایه‌گذاران در استان قم باشیم.

وی اشاره کرد: استان قم فرصت‌های استثنایی در حوزه اقتصادی دارد که نباید از آن‌ها مغفول بود، بنده در دوره معاونت خود تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا فضای کسب کار در استان تسهیل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پایان گفت: دید ما به اقتصاد استان دیدی همه جانبه است، مشکلات و ظرفیت‌های صمت، گردشگری و کشاورزی را تا رسیدن به نقطه مطلوب‌تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پایان پیام/

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر