نشست مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم با سفیر ونزوئلا

سپهر اقتصاد-سفیر ونزوئلا در ایران در سفر به قم با حضور در جمع اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و برخی فعالان اقتصادی استان قم با با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی این استان آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نشست مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم با خوزه رافائل سیلوا سفیر ونزوئلا در ایران و تیم همراه وی با هدف بررسی ابعاد مختلف افزایش تجارت با ونزوئلا در سالن جلسات این اتاق برگزار شد.
حمید شعبانی عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با اشاره به جایگاه استان قم در اقتصاد کشور، ظرفیت های صادراتی این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه صادراتی خصوصا در حوزه صنعت کفش، چوب، صنایع غذایی و شیمیایی است که می توان با حمایت‌های همه جانبه از سوی دولت‌ها در هر دو کشور و تلاش‌های رایزنان بازرگانی طرفین و همچنین با برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی گام بلندی برای افزایش صادرات و واردات محصولات مورد نیاز از ونزوئلا برداشت.
اعضای هیات نمایندگان و فعالان اقتصادی استان نیز در این جلسه تجارب خود را در تجارت با ونزوئلا و مشکلات و مسائل تبادل تجاری با این کشور را مطرح کردند.
برقراری راه ارتباطی مشخص بین قم و کاراکاس و ایجاد مسیرهای تبادل مالی به نحوی که در شرایط سخت تحریمی بتوان مبادلات تجاری را سهل و آسان کرد از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.
جواد شعبان زاده رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته به آن نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت بسیار قدرتمند صنایع کفش در استان قم قم اظهار کرد:: پیشنهاد مشخص ما برای توسعه ارتباط تجاری با ونزوئلا این است که ظرفیتی شبیه به مگاسیس به استان قم اختصاص داده شود تا بتوانیم با محصولات استان بخش زیادی از بازار ونزوئلا را تامین کنیم و این امکان وجود دارد که با حمایت‌های دولت ونزوئلا بتوانیم این کشور را به عنوان هاب صادراتی به برخی از کشورهای همجوار همچون پاناما قرار دهیم.
خوزه رافائل سیلوا سفیر ونزوئلا در ایران نیز در این نشست با تاکید بر ظرفیت های بسیار زیاد بازار ونزوئلا برای تجار ایرانی گفت: ونزوئلا از هرگونه سرمایه گذاری و حضور بازرگانان در این کشور حمایت میکند.
وی با اشاره به برخی مشکلات تبادل مالی با ونزوئلا خاطرنشان کرد: در زمینه های مالی نیز دولت ونزوئلا حاضر است از طریق وزارت مالی این کشور و سفارت‌خانه مشکلات تحریم را به هر شکل ممکن رفع کند و تجار می توانند با ارتباط با سفارت‌خانه ایران در ونزوئلا و ارتباط با مراکز اقتصادی مسیر همکاری های دو سویه را باز کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر