نظارت بر بازار با مشارکت مردم تقویت می‌شود

سپهر اقتصاد- مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه در حوزه افزایش نظارت‌ها باید از ظرفیت مردمی بهره‌مند شویم، اظهار کرد: در استان قم بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی داریم لذا در حوزه تقویت نظارت بر بازار باید از مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم. 

تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی، صدور و اجرای احکام در خصوص پرونده‌های تخلفات اقتصادی است؛ لذا رویکرد ما با دیگر دستگاه‌های اجرایی همچون سازمان صمت که مستقیما متولی تولید هستند متفاوت است؛ اما در عین حال می‌توانیم با برخورد با کالای قاچاق شاهد رشد تولید باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه افزایش نظارت‌ها باید از ظرفیت مردمی بهره‌مند شویم، ادامه داد: در استان قم بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی داریم لذا در حوزه تقویت نظارت بر بازار باید از مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم.

حسام با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان قم جهت استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی و گروه‌های جهادی در امر نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالا و خدمات، یادآور شد: از عموم شهروندان و اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اصناف، با ثبت شکایات و گزارشات خود در درگاه اینترنتی http://www.t۱۳۵.irو یا در سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵، اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم را در تنظیم بازار و ناامن کردن بازار قم بر متخلفین یاری کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید بازخورد گزارشات و در واقع نظارت خود را در بازار مشاهده کنند، اظهار کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴ درصد رشد پرونده را داشتیم که به معنای رشد نظارت است، در حوزه بازرسی‌ها بیش از ۱۶۶ درصد رشد داشتیم؛ بنابراین اگر مردم از نتایج این فعالیت‌ها آگاه شوند برای مشارکت انگیزه بیشتری خواهند شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر