نقش آفرینی زنان در اقتصاد موضوع رویداد ملی هجرت ۳ در دانشگاه قم

سپهر اقتصاد-رویداد ملی هجرت با موضوع نقش آفرینی زنان در اقتصاد مبتنی بر الگو‌های اقتصادی، بومی و فرهنگی ایران ٢٢ تا ٢۵ شهریورماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دبیر سومین رویداد ملی هجرت و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم در نشست خبری رویداد ملی هجرت گفت: رویداد هجرت سال گذشته تحت عنوان هجرت اشتغال آفرینی ویژه برادران برگزار شد و تلاش بر این بود که ضمن نقد رویکرد‌های سرمایه داری و رویکرد‌های ترغیب مسئله اشتغال و کارآفرینی بتوان یک الگوی بومی برای اشتغال آفرینی در واحد‌های کوچک مقیاس مردمی عدالت بنیان ارائه شود. 

 علی سعیدی افزود: در طرح هجرت امسال تلاش بر این است که مبتنی بر الگو‌های اقتصادی، بومی و فرهنگی ایران به یک چهارچوب و فناوری اجتماعی متفاوتی به مسئله نقش آفرینی زنان در حوزه اقتصاد برسیم تا زنان جامعه ضمن حفظ نقش‌های اساسی خود بتوانند در بیرون از خانه نیز بدون دچار شدن به آسیب‌های نظام سرمایه‌داری موثر باشند. 

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی رویداد از ابتدای سال جاری آغاز شدگفت: جلسات متعدد محتوایی با کارشناسان حوزه‌های اقتصادی و مسائل زنان برگزار شد و در آن الگو‌های متعددی که امروزه وجود دارد برای نقش آفرینی زنان در اقتصاد، اشتغال و کارآفرینی مطرح و نقد‌های وارد به این موضوعات جمع آوری شد. 
 
دکتر سعیدی افزود: حمایت‌های مادی و معنوی نیز در این راستا از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مؤسسه بانوی تمدن ساز و مؤسسه اندیشکده مقصد با رایزنی‌های انجام شده صورت گرفت تا بتوان رویداد را به صورت گسترده‌تر برگزار کرد. 
 
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از روند رویداد، محتوا و اساتید به نشانی اینترنتیhejrat3.irمراجعه نمایند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر