نیاز 20 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های هسته مرکزی

سپهر اقتصاد-سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهر گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان هستیم که ضرورت دارد دولت در تکمیل آن به قم کمک کند.

به گزارش شهرنیوز، روح‌الله امرالهی اظهار داشت: مدیریت شهری قم پروژه مونوریل را جز پروژه‌های اولویت‌دار می‌داند که دولت برای تکمیل آن می‌بایست اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم حمایت خود را از تکمیل پروژه مونوریل بر اساس تخصیص اعتبارات دولتی اعلام کرده افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم درخواست دارد تا اعتبارات دولتی برای تکمیل این پروژه در بودجه سالانه گنجانده شود و به‌صورت رسمی بودجه‌ای برای این طرح در نظر بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، گفت: امروز پروژه‌های مختلفی در اطراف حرم مطهر، هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها باید تملک‌هایی صورت گرفته شود که در این عرصه نیازمند حمایت‌های دولت هستیم و دولت باید به شهر قم به‌عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و جهان تشییع نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی عنوان داشت: طی یک دهه گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌های شهری در قم صورت گرفته است، اما این شرایط تا رسیدن به نقطه مطلوب برای میزبانی شایسته از زائران و گردشگران فاصله زیادی دارد.

امرالهی افزود: امروز در اطراف حرم مطهر، پروژه‌هایی در حال اجرا است که سرعت مناسبی ندارند که ازجمله آنان بهسازی میدان شهید مطهری، بهسازی قبرستان نو و وادی‌السلام، تملک‌های باقی‌مانده در پروژه‌های اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر است که برای این امر نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که این پروژه‌ها به سامان نرسد، مدیریت شهری قم قادر به تکمیل سایر پروژه‌ها نیست.

امراللهی بیان داشت: با بودجه فعلی و اعتبارات محدود شهرداری قم، امکان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در مدت اندک نیست و از سویی دیگر به طول انجامیدن این پروژه‌ها تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: از دولت سیزدهم درخواست داریم با تخصیص اعتباراتی نسبت به تکمیل پروژه‌های دارای اولویت در قم حمایت‌های لازم را در جهت عمران و آبادانی این شهر انجام دهند.

امراللهی ادامه داد: حداکثر کمک به شهرداری قم در سال‌های اخیر، اوراق مشارکت بوده است که این امر کافی نیست.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر