هر ساعت یک میلیارد تومان هزینه های تامین اجتماعی در قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: در سال ۱۴۰۲ هر ساعت به‌طور متوسط یک میلیارد تومان برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در دو حوزه بیمه ای و درمان هزینه می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تأمین اجتماعی قم، محمد عاشوری با بیان این که تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در استان است و براساس آخرین آمار‌ها 58 درصد از جمعیت قم تحت پوشش این سازمان قرار دارند و از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی برخوردار می‌شوند، افزود: این سازمان در حال حاضر بیش از 832 هزار بیمه شده در استان قم دارد و ۱۸ خدمت کلان و منحصر به فرد را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: داده‌های منتشر شده تامین اجتماعی قم نشان می‌دهد که از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون 45 هزار و 230 بیمه شده جدید وارد این صندوق بیمه‌ای شده‌اند.
وی تصریح کرد: بررسی داده های ارزش خدمات ارائه‌شده تأمین اجتماعی قم در 8 ماه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که این سازمان در استان قم 5 همت و 496 میلیارد و 701 میلیون تومان خدمات به بیمه شدگان خود در دو حوزه بیمه ای و درمان ارائه داده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر این که متوسط ارزش خدمات ارائه‌شده به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قم هر ساعت به‌طور متوسط حدود یک میلیارد تومان است ادامه داد: این سازمان هر ثانیه به طور متوسط 277 هزار تومان و هر روز به هر متوسط نیز 24 میلیارد تومان هزینه می‌کند. هر دقیقه به طور متوسط 17 میلیون تومان و هر ماه نیز به طور متوسط 5/5 همت برای بیمه شدگان هزینه می‌شود.
عاشوری با ارائه آخرین آمار‌های اداره کل تامین اجتماعی قم گفت که 832 هزار و 536 تَن آمار جامعه تحت پوشش این سازمان در استان هستند و در هر نیم ساعت به‌طور متوسط یک نفر به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی در قم می‌پیوندد.
وی افزود: 70 هزار و 708 خانواده مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی قم استفاده می‌کنند و 15 هزار و 386 کارگاه تحت پوشش این سازمان در استان قرار دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این که پرداخت مقرری بیکاری یکی از تعهدات کوتاه مدت این اداره کل به واجدان شرایط می باشد گفت: در 8 ماهه نخست سال 1402 این اداره کل 80 میلیارد و 400 میلیون و 750 هزار تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده است و بر اساس برآورد‌های سال جاری یک هزار و 84 نفر به طور ماهانه از مقرری بیکاری در قم استفاده می‌کنند.
وی در خصوص بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران تامین اجتماعی قم نیز خاطرنشان کرد: 48 میلیارد و 822 میلیون و 750 هزار تومان اداره کل تأمین اجتماعی استان برای بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران در 8 ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.
عاشوری با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای تأمین اجتماعی قم از طریق مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیامکی و سامانه خدمات غیرحضوری تاکید کرد: این اداره کل در 8 ماهه نخست امسال به 25 هزار و 163 نفر خدمات مشاوره های فنی در حوزه های مختلف ارائه داده است و اداره کل تامین اجتماعی قم به طور متوسط در هر ساعت به ۱۴ نفر خدمات مشاوره می‌دهد و روزانه بیش از 100 تَن مخاطب پاسخ داده شده دارد

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر