هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش «ایران قم» افتتاح شد

هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش ایران قم طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قم افتتاح شد.

رییس انجمن صنفی کفش ماشینی استان قم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه بیان کرد: ۷۱۱ شرکت و تولیدکننده از استان‌های مختلف کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند که بخاطر محدودیت فضا، ۴۰۰ شرکت توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار داده اند.

جواد شعبانزاده خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود طی برگزاری این نمایشگاه هزار تاجر و فعال اقتصادی خارجی در کنار ۳۰ هزار تولیدکننده و علاقمند از شهرهای مختلف ایران از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، طرح اهدای کفش به مناسبت عید نوروز برای توزیع در بین نیازمندان توسط خیرین و تولید کنندگان به اجرا در خواهد آمد.

معاون وزیر صمت با اشاره به فعالیت بیش از ۳۳۰ صنتعگر دارای پروانه بهره‌برداری و ۱۰ هزار واحد صنفی صنعت کفش، گفت: طی سال گذشته ۸۳ میلیون دلار کفش از ایران به کشورهای دیگر صادر شده است و در 9 ماهه نخست سال جاری نیز 63 میلیون دلار صادرات انجام شده است.

صادرات ۶۳ میلیون دلاری صنعت کفش در سال 1402

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمحمد موسوی در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، با اشاره به فعالیت بیش از ۳۳۰ صنتعگر دارای پروانه بهره‌برداری و ۱۰ هزار واحد صنفی صنعت کفش، گفت: طی سال گذشته ۸۳ میلیون دلار کفش از ایران به کشورهای دیگر صادر شده است.

موسوی با اشاره به صادرات ۶۳ میلیون دلاری صنعت کفش طی ۹ ماهه امسال، اضافه کرد: در نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی قم، از بیش از هزار تاجر و فعال صنعت کفش از کشورهای مختلف دعوت شدند.

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح وزارت صنعت در پیاده‌سازی کریدور سبز صادراتی، یادآور شد: دولت سیزدهم با تعاملات بین‌المللی و حضور پررنگ در معاهدات بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای و کشورهای اوراسیا زمینه مناسبی جهت صادرات بوجود آورده و در این شرایط تولیدکنندگان باید در مسیر افزایش تولید و کیفیت و برندسازی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازار اوراسیا سالانه بیش از ۳۷۰ میلیارد دلار واردات دارند که صنعت کفش ایران می‌تواند سهم خوبی از این ظرفیت داشته باشد.

موسوی گفت: در قالب طرح کریدور سبز صادراتی، مشکلات عمده تولیدکنندگان مانند تامین مواد اولیه، ارز و... برطرف خواهد شد تا صادرکنندگان دچار معطلی نشوند.

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع خرد و خانگی در صنعت کفش، تصریح کرد: پیوند زنجیره تولید تا صادرات، شاه کلید رونق صنعت کفش ایران و ورود به بازارهای جهانی است.

وی همچنین گفت: استان جایگاه ویژه‌ای در صنعت و به خصوص صنعت کفش دارد بنحوی که هم اینک در واحدهای تولیدی این استان با کمبود کارگر روبه رو هستیم.

تولیدکنندگان کفش قم با نگاه علمی در حال توسعه بازارهای صادراتی هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تولیدکنندگان و فعالان صنعت کفش قم با نگاه علمی در حال گسترش و توسعه صادرات و بازارهای جدید هستند و این صادرات نیز فقط محدود به کشورهای همسایه نیست.

اکبر ابدالی در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم اظهار داشت: صنعت کفش قم جوشیده و برآمده از ظرفیت های این استان است و یک صنعت وارداتی نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: صنعت کفش یکی از صنایع پاک است که فاقد بسیاری از آلایندگی‌های صنایع دیگر است و کاملا بومی این استان و جزو مزیت‌های اقتصادی مهم آن است.

ابدالی با اشاره به اینکه صنعت کفش یکی از صنایع کم‌آب‌بر است و از نظر مصرف انرژی نیز وضعیت مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: صنعت کفش یک صنعت اشتغال بخصوص در اشتعال خانگی و با زیست و فرهنگ این استان کاملا سازگار است.

وی ظرفیت‌های صادرات صنعت کفش را مورد توجه قرار داد و گفت: هم اینک حجم قابل توجهی از تولیدات این محصول به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم اظهارداشت داشت: تولیدکنندگان و فعالان صنعت کفش قم با نگاه علمی در حال گسترش و توسعه صادرات و بازارهای جدید هستند و این صادرات نیز فقط محدود به کشورهای همسایه نیست.

وی در پایان با اشاره به حضور ده‌ها تاجر و فعال صنعت کفش از ۳۰ کشور خارجی گفت: امسال شاهد استقبال بی نظیر از تولیدکنندگان بومی و از سایر شهرهای کشور در این نمایشگاه هستیم.

آمادگی سپاه برای رفع موانع صنایع و فعالان اقتصادی استان قم

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم گفت: قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) سپاه استان قم در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی به خصوص صنعت کفش این استان آماده همکاری و تعامل با صنعتگران و تولیدکنندگان است.

آمادگی سپاه برای رفع موانع صنایع و فعالان اقتصادی استان قم

سردار محمدرضا موحد در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم، بیان داشت: از استان قم ظرفیت های تولیدی و صنعتی در کنار نیروهای جهادی و متخصص قابل توجهی وجود دارد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به فعالیت پردامنه فعالان صنعتی و تولیدی در این استان، گفت: یکی از نیازهای مهم قم در بخش صنعت بسترسازی بیشتر برای صادرات محصولات ساخت داخل به کشورهای هدف صادراتی است.

موحد با اشاره به جایگاه ویژه قم در صنعت کفش ادامه داد: قم یکی از قطب های اصلی تولید این محصول است و در این بین برپایی نمایشگاه های تخصصی و بین المللی می تواند در رونق بیشتر این محصولات و بسترسازی صادرات آن، موثر باشد.

وی با اشاره به اقدامات سپاه استان قم در راستای رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی، یادآور شد: در همین راستا قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) با دبیری بسیج مهندسین سپاه استان با هدف رفع موانع تولید شکل گرفته است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم، گفت: قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) سپاه استان قم در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی به خصوص صنعت کفش این استان آماده همکاری و تعامل با صنعتگران و تولیدکنندگان است.

بازدید ۳۴ ملیت جهان از نمایشگاه تخصصی کفش قم

دبیر ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم با اشاره به استقبال غیر ایرانی ها از این نمایشگاه گفت: بر اساس آمار احصا شده، از ۳۴ ملیت جهان از این نمایشگاه بازدید داشته اند که بیشترین بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، آذربایجان، ازبکستان و هندوستان بودند.

بازدید ۳۴ ملیت جهان از نمایشگاه تخصصی کفش قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن سلیمانی در حاشیه هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، بیان داشت: هفتمین دوره نمایشگاه کفش قم با رویکرد تخصصی در حال برگزاری است که می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و صادرات این محصول ارزشمند شود.

دبیر ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم ابراز داشت: در قالب این نمایشگاه ۴۰۰ شرکت در ۳۷۰ غرفه توانمندی‌های خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

سلیمانی با اشاره به حضور بازدیدکنندگان از شهرهای مختلف کشور، تصریح کرد: همچنین از ۳۴ ملیت جهان از این نمایشگاه بازدید داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدیدکنندگان خارجی از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی قم از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، آذربایجان، ازبکستان و هندوستان هستند.

دبیر ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم ابزار داشت: فضای اندک نمایشگاه در مقایسه با حجم بالای تقاضا جهت استقرار غرفه، مهمترین چالش هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم است.


۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در قم تولید می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به تولید ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در این استان گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل‌ توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

جواد شاکر آرانی در گفت وگو با ایرنا در محل نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مهم تولید و رشد اقتصادی باید به سراغ اقتصاد درون‌زا و ظرفیت‌های داخلی برویم که در صنعت کفش زنجیره اقتصادی کاملی که منطبق با اقتصاد درون‌زا است در حال شکل‌گرفتن است.

وی با بیان اینکه صنعت کفش می‌تواند پشتیبان اقتصاد گردشگری قم که مهمترین مزیت نسبی این استان است باشد، گفت: صنعت کفش یکی از صنایع پیشرو در سطح استان و کشور است.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از نمایشگاه تخصصی کفش قم، خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیمی با پایداری تولید و رونق تولید و صادرات دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان درحوزه تامین مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولیدی، گفت: دولت سیزدهم در مسیر تسهیل تولید و اشتغال حرکت می‌کند و امید می‌رود اقدامات جدید دولت بتواند بخش مهمی از این دغدغه‌ها را پاسخگو باشد.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است.


قم باید یکی از قطب‌های صنعت کفش ماشینی درخاورمیانه باشد

قم  باید یکی از قطب‌های  صنعت کفش ماشینی درخاورمیانه باشد

رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: کفش ماشینی در قم یک صنعت باسابقه در کشور است و می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به یکی از قطب‌های مهم این محصول در خاورمیانه تبدیل شود.

علی گلشنی در حاشیه سومین روز از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برپایی این قبیل از نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی می‌تواند به هم افزایی و رونق هرچه بیشتر در بین تولیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی تبدیل شود.

نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، شبکه سازی را مزیت‌های مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم نسبت به رونق صنایع به خصوص صنایعی که دارای ارزش افزوده بالایی هستند، توجه ویژه دارد.

وی ابراز داشت: نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم از نظر کیفیت، جزو بهترین نمایشگاه‌های کشور است که تولیدکنندگان برتر در آن فرصت حضور پیدا کرده‌اند.

بازدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم از هفتمین نمایشگاه صنعت کفش ایران در قم

جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم از هفتمین نمایشگاه صنعت کفش ایران-قم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، اعضای هیئت نمایندگان اتاق قم و تعدادی از فعالان اقتصادی عضو این اتاق، با حضور در نمایشگاه بین المللی استان، از نزدیک در جریان آخرین پیشرفت‌ها و مشکلات صنعت کفش کشور قرار گرفتند.

در این بازدید که به منظور بررسی کیفی و کمی تولیدات کشور صورت گرفت، غرفه داران دغدغه‌ها و مشکلات تولید و صادرات کفش و مواد اولیه ‌آن را با اعضای هیئت نمایندگان اتاق قم در میان گذاشتند.

در این نمایشگاه که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰۰ تاجر و فعال اقتصادی خارجی در کنار ۳۰ هزار تولیدکننده و علاقمند از شهرهای مختلف ایران بازدید کنند، ۴۰۰ شرکت توانمندی‌های خود را در معرض بازدید قرار داده‌اند.

ویژگی مهم صنعت کفش تکیه بر فناوری‌های روز است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ویژگی های صنعت کفش ایران حضور پردامنه و اثرگذار شرکت های دانش بنیان و اتکای آنها بر فناوری و تکنولوژی های روز است.

ویژگی مهم صنعت کفش تکیه بر فناوری‌های روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم حکمرانی در هر عرصه ای از جمله در صنعت کفش تصدی گری درست و صحیح است، گفت: نمایشگاه تخصصی کفش در قم به یک فناوری مهم صنعتی رسیده و به یکی از بسترهای اصلی در معرفی این مصول ارزشمند تبدیل شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: یکی از ویژگی های صنعت کفش ایران حضور پردامنه و اثرگذار شرکت های دانش بنیان و اتکای آنها بر فناوری و تکنولوژی های روز است.

وی تقاضامحور بودن را از ویژگی های مهم نمایشگاه تخصصی کفش قم یاد کرد و خاطرنشان کرد: محصولات و تولیداتی که در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفته برای مردم همه کشورهای جهان دارای جذابیت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در خلال برگزاری این نمایشگاه شاهد انتقال مستمر پیام های فرهنگی نیز هستیم که این تجربه ها بعنوان یک فناوری نرم، در برگزاری سایر نمایشگاه ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

صنعت کفش ایران قدرت رقابت در سطح جهانی دارد

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت نهاد ریاست جمهوری با اشاره به توانمندی های ایران در صنعت کفش گفت: این صنعت با اشتغال قابل توجه خود قدرت رقابت در سطح جهانی دارد.

صنعت کفش ایران قدرت رقابت در سطح جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن امیدیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: یکی از ویژگی های بارز این صنعت در این است که با رونق و بالندگی آن بسیاری از صنایع وابسته نیز نقش پررنگی در اشتغال بومی ایفا می کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه افزون بر70 درصد کفش ماشینی کشور در استان قم تولید می شود، ابراز داشت: این محصول یکی از محصولات اصلی این استان در حوزه صادرات نیز است و لازم است تا نسبت به بازاریابی های جدید در کشورهای دیگر اقدام شود.

امیدیان با بیان اینکه قم در صنعت کفش دارای سابقه و اصالت ویژه است، یادآور شد: این صنعت در استان قم به خاطر پیوند آن با اشتغال خانگی دارای پیوست های فرهنگی در کنار توانمندسازی خانوارها می باشد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت نهاد ریاست جمهوری گفت: از بیش از 30 ملیت جهان که جزو فعالان و تجار این صنعت هستند تاکنون از نمایشگاه کفش قم بازدید کردند که می تواند در بسترسازی معرفی این نمایشگاه اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم یکی از نمایشگاه های فاخر در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در سطح منطقه و عرصه بین المللی نیز حرف برای گفتن دارد و از ظرفیت بسیار ویژه ای در معرفی توانمندی های شرکت های داخلی برخودار است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حضور ده ها تاجر خارجی در نمایشگاه تخصصی کفش قم گفت: حضور این فعالان در بسترسازی و صادرات این محصول برای کشور دارای اهمیت ویژه است.

انتهای پیام/

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر