هفت طرح‌ گردشگری در دست احداث قم ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات می گیرند

سپهر اقتصاد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: هفت طرح گردشگری در دست احداث این استان مبلغ ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت می کنند.


علیرضا ارجمندی اظهار داشت که این تسهیلات در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ توسط بانک های استان قم به متولیان طرح های گردشگری در دست احداث قم داده می شود.

وی ادامه داد: طرح هایی که قرار است تسهیلات دریافت کنند شامل ۶ واحد اقامتی که سه هتل و سه مهمانپذیر باشند است هم چنین یک مجتمع گردشگری نیز شامل دریافت تسهیلات شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم افزود: اخیرا جلسه ای با حضور نمایندگان بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد و اعطای ۵۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به هفت طرح به تایید رسید.

وی ابراز داشت: ۶۷ طرح بسیار خوب هتل، مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان قم در حال انجام است و بهره‌ برداری از آن‌ ها گردشگری قم را رونق خواهد داد.

ارجمندی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تعریف شده و نزدیک به ۱۰ طرح از تعداد مذکور ۷۰ درصد پیشرفت دارند که اگر تسهیلات به آنها داده شود، افتتاح شده و اشتغال بالایی در گردشگری خواهد داشت.

وی گفت: در مباحث میراثی و گردشگری شهرداری قم بسیار خوب ظاهر شده‌است، این درحالیست که در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها متولی گردشگری هستند و این نهاد بدون تعامل و همکاری با سازمان‌های دیگر نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند، درحال حاضر ۸۵ درصد مباحث مربوط به گردشگری قم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

احیای ۲۲ چشمه سرویس بهداشتی برای مسافران در قم

مدیرکل صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی استان قم، از احیا و بهره‌برداری دوباره یک مجتمع گردشگری با ۲۲ سرویس بهداشتی برای بانوان و آقایان در این استان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: مجتمع گردشگری پایتخت قم حدود سه سال تعطیل بود که با توجه به تأکید مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه تأمین سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز گردشگران و مسافران؛ این اداره‌کل در راه‌اندازی مجدد مجتمع مذکور اهتمام ویژه‌ای انجام داد.

مدیرکل اداره‌کل صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی استان قم تأکید کرد: ارائه خدمات مطلوب به مسافران و دسترسی آسان به خدمات رفاهی مورد نیاز آنان، از اولویت‌های این اداره‌کل و مسئولان استان قم است.

او اعلام کرد: با احیای این مجتمع گردشگری، مسافران و گردشگران که از مسیر اصفهان و کاشان به قم می‌آیند و به سمت تهران حرکت می‌کنند، می‌توانند از خدمات مجتمع گردشگری پایتخت استفاده کنند.

ارجمندی با بیان این که مجتمع گردشگری پایتخت بازگشایی شده است، ادامه داد: این مجتمع گردشگری دارای امکاناتی نظیر نمازخانه، سرویس‌ بهداشتی، سالن غذاخوری، کافی‌شاپ، سوپرمارکت و ... است.      

مدیرکل اداره‌کل صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی استان قم خاطرنشان کرد: مجتمع گردشگری پایتخت قم به همت شرکت تعاونی مصرف کارکنان میراث فرهنگی بازگشایی شده است.   

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر