واحدهای سایت ۱۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در قم سال آینده تحویل می‌شود

سپهر اقتصاد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت:‌ تمامی واحدهای سایت ۱۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان این استان تا خردادماه سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.


محمد اطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سایت ۱۷ هکتاری پردیسان یک‌هزار و ۳۴۰ واحد در دست اجراست که تاکنون ۸۴۵ واحد به اتمام رسیده‌است.

وی درادامه با اشاره به شیوه‌نامه طرح نهضت ملی مسکن در خصوص آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی، گفت: قیمت واحدهای مسکونی این طرح باتوجه‌به زمان آغاز و اتمام و به فراخور هزینه‌های بکار رفته در آن، متفاوت است.

وی گفت:‌بهای تمام شده خرید مصالح، بیمه، محوطه‌سازی، هزینه‌های شهرداری، دستمزدها و غیره در قیمت تمام شده این واحدها تاثیرگذار است.

اطهری افزود:‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با حذف واسطه‌ها در خرید مصالح بخشی از افزایش هزینه‌های احتمالی متقاضیان را مدیریت کرده‌است.

وی گفت: هم اینک در محدوده شهر قم سه هزار و ۱۳۳ واحد نهضت ملی مسکن در قالب اراضی ۲۲ و ۱۷ هکتاری پردیسان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست احداث است.

اطهری با اشاره به احداث یک‌هزار و ۷۹۲ واحد در سایت ۲۲ هکتاری پردیسان، تصریح کرد: تحویل واحدهای این سایت از اواسط فصل بهار سال آینده آغاز و به‌تدریج تا پایان سال کلید این واحدها در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم یادآور شد: همچنین چهار هزار واحد مسکونی نیز در سایت طایقان به‌صورت ویلایی در حال ساخت است که تا شهریورماه سال ۱۴۰۴ تحویل متقاضیان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک فونداسیون و اسکلت حدود ۳۷۰ واحد مسکونی سایت ۴۵۰ هکتاری طایقان قم انجام‌گرفته و اجرای معابر شهری نیز با فعالیت مستمر ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به‌صورت روزانه در حال انجام است.

وی گفت: ۴۸۲ واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن قم در شهر کهک در حال اجراست که ۱۰۰ واحد از آن بهار سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر