واحدهای سنگ کوبی جاده اراک به شهرک تخصصی منتقل می شوند

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در جلسه کارگروه انتقال واحدهای آلاینده استان قم با اشاره به وجود برخی واحدهای آلاینده در بافت مسکونی شهر قم گفت: توسعه و گسترش شهر قم به ویژه در ضلع جنوبی، موجب همجواری برخی واحدهای آلاینده با مناطق مسکونی شده است.

محمدحسین بازگیر با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در راستای ساماندهی واحدهای آلاینده پیرامون شهر، خاطرنشان کرد: طبق تصریح ماده ۱۴ قانون هوای پاک، مراکز آلاینده صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی که فعالیت آنها در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیاندازند، باید منتقل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: صنایعی همچون گچ، آهک و سنگ کوبی ها که در مناطق مسکونی شهر قم واقع شده اند، علاوه بر ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی، منظر شهر قم را نیز بر هم زده و نازیبا ساخته اند که باید برای رفع این معضل اقدامات اساسی انجام شود.

وی در پایان با اشاره به در نظر گرفتن شهرک تخصصی برای انتقال این واحدها از پیرامون شهر قم، بر ضرورت تسریع در این امر تأکید کرد و گفت: واحدهای سنگ کوبی ابتدای جاده اراک حدفاصل امامزاده شاه جمال(ع) تا بیمارستان امام رضا(ع) پس از انجام مقدمات لازم، منتقل خواهند شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر