واگذاری بالغ بر یک هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت استان قم

محمدیان مسکن

سپهر اقتصاد-سرپرست اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و ۹۴ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به متقاضیان و حائزین شرایط این طرح واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد محمدیان سرپرست اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: در مجموع در استان قم حدود ۹ هزار نفر در دو طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی و حائز شرایط شناخته شده اند. 

وی افزود: این دو گروه شامل طرح جوانی جمعیت ویژه افرادی که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها از ۲۴ مهرماه به بعد متولد شده باشد و افرادی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند. 

محمدیان تصریح کرد: ذیل ماده چهار قانون جوانی جمعیت واگذاری یک قطعه زمین تا حداکثر ۲۰۰ متر پیش بینی شده است. 

وی گفت: ماده چهار واگذاری زمین جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دو تبصره دارد که براساس آن فرزندان باید از یک پدر و مادر باشند و متقاضی دریافت زمین، بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ هیچ ثبت نام مشابه و موازی نداشته باشد در غیر این صورت باید از یکی از ثبت نام‌های جوانی جمعیت یا نهضت ملی انصراف دهد. 

به گفته سرپرست اداره واگذاری راه و شهرسازی قم از بین شش هزار و ۵۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت بیش از چهار هزار متقاضی و در طرح چهار فرزندی از میان بیش از دو هزار و ۳۰۰ متقاضی، یک هزار و ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط و تایید شده اند. 

محمدیان در پایان بیان کرد: تا کنون و در سال ۱۴۰۲ طی چند مرحله یک هزار و ۹۴ قطعه زمین جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است و برای سایر متقاضیان تایید اولیه و تایید نهایی جوانی جمعیت در مراحل بعد واگذاری یک قطعه زمین انجام می‌گیرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر