وضعیت زیست محیطی شهرک های صنعتی باید بهبود یابد

وضعیت زیست محیطی شهرک های صنعتی باید بهبود یابد

سپهر اقتصاد-معاون عمرانی استانداری قم: گفت:ضعیت زیست محیطی شهرک های صنعتی باید بهبود یابد

ابراهیم معتمدی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم گفت: برنامه جامع مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای استان باید کاملا مشخص بوده و پس از احصاء مشکلات و معضلات موجود، در یک بازه زمانی، این مشکلات با کمک همه دستگاههای اجرایی ذیربط برطرف شود.

وی مدیریت پسماندها و فاضلاب های صنعتی در قم را نیازمند هماهنگی و مشارکت همه نهادهای مسؤول دانست و گفت: مسؤولان امر باید نظارت میدانی در نواحی و شهرک های صنعتی را بسیار جدی دنبال کرده و شرکت شهرک های صنعتی استان نیز باید عملکرد بهتری در ساماندهی زیست محیطی شهرکهای صنعتی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از وضعیت زیست محیطی واحدهای صنعتی در شهرک های شکوهیه و محمودآباد انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مبادی ورودی شهر قم به ویژه در مسیر تهران به دلیل آلودگی هوا و رهاسازی فاضلاب های صنعتی، دچار بوی نامطبوع است که باید برطرف شود.

🔸وی بر ضرورت مکان یابی مناسب جهت تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی با نگاه بلندمدت و توجه به طرح‌های توسعه ای و گردشگری شهر قم تأکید کرد و گفت: برای ساماندهی گاراژهای ضایعاتی نیز باید از ظرفیت های مردمی و فعالان این حوزه استفاده کرده و این واحدها باید شناسنامه دار شده و ضوابط قانونی و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر