وعده معاون وزیر راه برای حل مشکل کمبود اعتبار جاده پردیسان ورجان

سپهر اقتصاد-معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به قم از پیگیری برای تامین ۴۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار برای تکمیل جاده پردیسان ورجان خبر داد


.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی  که با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی، مدیران کل راه آهن و بنیاد مسکن گزارشی از روند اجرای طرح‌ها در حوزه مسکن، راه و حمل و نقل ریلی ارائه کردند.
آقای زنجیرانی فراهانی سرپرست اداره کل و شهرسازی استان با اشاره به برنامه‌های مرتبط با بهسازی راه‌های استان گفت: پارسال ۴۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های اصلی و ۱۴۰ کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی بهسازی و روکش آسفالت شده است.
وی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قم هم اشاره کرد و گفت: از ۷۵ هزار واجد شرایط برخورداری از این طرح تاکنون ۳۵ هزار نفر با تکمیل روند ثبت نام و واریز وجه در فهرست نهایی قرار گرفته اند.
آقای زنجیرانی فراهانی محور‌های پردیسان ورجان، قم - نیزار و کریدور شمال به جنوب موسوم به کمربندی آزادراه شهید سلیمانی را از مهمترین طرح‌های عمرانی حوزه راه استان عنوان کرد و با تاکید بر اینکه قم در شاهراه مواصلاتی مرکز کشور واقع شده است گفت: تسریع در اجرا و تکمیل این طرح‌ها نیازمند نگاه ویژه و تامین اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
مدیرکل راه آهن استان هم با اشاره به تردد روزانه ۸ تا ۹ هزار نفر در دو ایستگاه فعال ریلی قم گفت: ایستگاه‌های استان قم با ثبت تردد سالانه ۳ میلیون مسافر از پرتردد‌ترین ایستگاه‌های کشور است، حل مشکلات بهسازی ایستگاه مرکزی شهر در بافت قدیمی را به عنوان یکی از اولویت‌ها خواستار شد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح‌های مسکن ملی مورد تعهد این بنیاد از تحویل ۷۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت خبر داد.
محمد علی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هم در این جلسه با اشاره به جایگاه قم در حوزه راه و تردد و حمل و نقل جاده ای، از نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی به این استان خبر داد و درباره تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های حوزه راه سازی استان، به ویژه طرح تعریض محور پردیسان - ورجان خبر داد.
محور پردیسان - ورجان از راه‌های پرتردد درون استانی است که به واسطه کم عرضی سالانه شاهده سوانح رانندگی پر تعدادی است و طرح تعریض آن از پارسال آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.
گفتنی است شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان متشکل از مدیر کل راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورا و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، هواشناسی، بنیاد مسکن آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بانک مسکن، راه آهن و پلیس راه به عنوان اعضا شورا است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر