پارسال سه هزار میلیارد ریال پرونده مظنون به قاچاق در گمرکات قم تشکیل شد

سپهر اقتصاد - مدیرکل گمرکات قم گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۶۶۷ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود سه هزار میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص بیان داشت: گمرکات قم همواره یکی از دستگاه‌های موثر در زمینه مقابله با قاچاق در استان بوده‌است و کارشناسان این اداره کل با توجه به تخصص خود در رابطه با قیمت گذاری کالاهای قاچاق با مراجع قانونی همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ارزش پرونده‌های مظنون به قاچاق تشکیل شده در اداره کل گمرکات استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، افزود: در همین رابطه ارزش ریالی پرونده‌های مظنون به قاچاق تشکیل شده در گمرکات قم طی سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۶ درصدی همراه بود.

وی ادامه داد: گمرکات استان قم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، شرایط لازم برای واردات کالاهای مورد نیاز مردم استان به صورت رسمی و قانونی را فراهم آورده‌است و از طرف دیگر با نهادهای مسئول در زمینه برخورد با قاچاق برای مقابله با این پدیده شوم که موجب ضرر به بخش تولید و اشتغال است، نهایت همکاری را دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر