پرداخت اعتبار دولتی به طرح شهید سیلمانی تا یک ماه آینده

سپهر اقتصاد-نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته، تا یک ماه دیگر بانک ملی و وزارت راه و شهرسازی سهم خود را برای تامین اعتبار آزاد راه شهید سلیمانی پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به نشست خود با مدیر عامل و معاونان بانک ملی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم و سرمایه گذار گفت: بنا شد آورده بانک ملی و وزارتخانه تا یک ماه آینده به طرح تزریق شود.
سرمایه گذار طرح هم با اشاره به اینکه این طرح به طول ۷۵ کیلومتر ساخته می‌شود گفت: قطعه اول مرحله نخست از شهرک شکوهیه تا شهر جعفریه و قطعه دوم از جعفریه تا سلفچگان ساخته می‌شود که این مسیر تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

شیخ اکبری افزود: مرحله نخست طرح به حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هزینه شده و قرار است هزار و صد میلیارد تومان دیگر توسط بخش خصوصی و مابقی از سوی بانک ملی و وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود.
وی افزود: ۱۲ کیلومتر از این طرح در حال ساخت است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال هم ۱۰ کیلومتر دیگر آماده روسازی خواهد شد.
شیخ اکبری با گلایه از تامین نشدن اعتبارات دولتی طرح گفت: با وجود سهم ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، تاکنون هیچ اعتبار دولتی به طرح تزریق نشده است.
 وی افزود: در صورت تامین اعتبارات مورد تعهدت بانک ملی و وزارت راه و شهرسازی مرحله نخست این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.
شیخ اکبری زمان بهره برداری از مرحله دوم را هم دو سال بعد از پایان مرحله اول پیش بینی کرد.

به گفته مشاور طرح آزاد راه شهید سلیمانی، علاوه بر تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، موضوع تملک اراضی موجود در مسیر طرح که عمدتاً دولتی هستند و روند طولانی صدور مجوز‌ها دو مانع دیگر بر سر راه سرعت بخشی به طرح است.
آزاد راه شهید سلیمانی که بخشی از کریدور شمال به جنوب (از بندر انزلی در شمال کشور تا بندر امام خمینی در جنوب کشور) است، از کیلومتر ۱۱ آزاد راه قم - تهران آغاز می‌شود و با عبور از کنارگذر غربی استان قم تا سلفچگان و راهجرد ادامه می‌یابد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر