پروانه‌های کسب موجود در قم ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره است

سپهر اقتصاد-- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود می‌باشد که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه‌ تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه‌ در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.


اکبر ابدالیدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در همین ارتباط از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، یک‌هزار و ۳۱۲ فقره پروانه کسب صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای سه هزار و ۲۸۰ نفر در قم صادر شده‌است.

وی افزود: همچنین در این مدت صدور یک‌هزار و ۹۷۰ فقره پروانه کسب در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد شغل برای چهار هزار و ۹۲۵ نفر در قم انجام شد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی و به‌ازای هر واحد صنفی سه میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود، همچنین برمبنای میانگین کشوری به‌ازای هر پروانه کسب ایجاد اشتغال برای ۲.۵ نفر به صورت برآوردی لحاظ می‌گردد.

ابدالی با اشاره به سایر فعالیت‌های صورت گرفته در اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم در حوزه اصناف طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری نیز گفت: در این مدت ۱۵ انتخابات صنفی در قم برگزار و قیمت گذاری ۱۷ قلم کالا با حضور کارشناسان و متولیان امر انجام شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر