پروژه‌های جهاد آبرسانی به روستاهای استان قم به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته بسیج 8 پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان قم با اعتباری بالغ بر 526 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

سپهر اقتصاد-همزمان با هفته بسیج 8 پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان قم با اعتباری بالغ بر 526 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های جهاد آبرسانی به روستاهای استان قم ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، آبرسانی به روستاهای بی‌بهره از آب پایدار و سالم کشور را از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت:  بر همین اساس وزارت نیرو با تدوین طرح جهاد آبرسانی و مشارکت سازمان بسیج سازندگی اقدامات بسیار مؤثری را در آبرسانی به روستاهای کشور به انجام رسانید.

وی با بیان اینکه در استان قم نیز پروژه‌هایی برای آبرسانی به روستاهای استان قم با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی تعریف شد، اظهار داشت: امروز در قالب همین طرح 8 پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان کهک به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیاری ایجاد زیرساخت‌های آب را جزو  محورهای اصلی هر شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: احداث مخزن هزار مترمکعبی روستای ورجان و اجرای خط انتقال آن به طول 3804 متر با جمعیت تحت پوشش 2066 نفر و احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی روستای لنگرود و خط انتقال آن به طول532 متر با جمعیت تحت پوشش 1638 نفر از جمله پروژه‌هایی است که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی احداث خط انتقال روستای تیره به طول 826 متر با جمعیت تحت پوشش 525 نفر ، اصلاح خط انتقال مجتمع آبرسانی 80 روستا به طول 3500 متر و تهیه و نصب 4 دستگاه دیزل ژنراتور به منظور آبرسانی به روستاهای دستگرد، ویریچ، یکه باغ و میم با جمعیت تحت پوشش 4549 نفر را از دیگر این پروژه‌ها برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ضمن قدردانی از همکاری بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب و فرمانداری کهک در اجرای پروژه‌های آبرسانی، ابراز داشت: امیدواریم که بتوانیم با کار و تلاش بیشتر حق خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان یک اصل در گفتار و رفتار خود به انجام برسانیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) نیز در این مراسم رسالت اصلی نهاد مقدس بسیج را خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: یکی از این عرصه‌ها، آبرسانی به روستاهای استان بود که طبق توافق دولت سیزدهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(س) آبرسانی به 8 هزار روستا در کشور در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ امیر جعفری با بیان اینکه در قم نیز آبرسانی به روستاهای استان با همکاری بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب استان رقم خورد، اظهار کرد: در این زمینه قراردادهای مشترکی بین دو مجموعه منعقد شد و کار با برنامه‌ریزی و قوت به پیش رفت که پروژه‌ها در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و 8 پروژه نیز آماده بهره‌برداری است.

گلچین فرماندار کهک نیز با قدردانی از مجموعه بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای پروژه‌های آبرسانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای این شهرستان جزو دغدغه‌های مردم بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته 4 مخزن آب در روستاهای خورآباد، ورجان، ابرجس و کرمجگان آماده بهره‌برداری است و مجوز حفر دو حلقه چاه نیز در روستاهای امامزاده اسماعیل و وشنوه نیز صادر شده است.

یادآور می‌شود پس از این مراسم با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب، فرماندار کهک  و جمعی از مردم و مسئولان در محل مخزن آب روستای ورجان با دستور ویدئو کنفرانسی دکتر آقامیری استاندار قم و سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، بهره‌برداری از 8 پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان کهک آغاز شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر