پروژه بهسازی محور نورآباد بخش خلجستان قم عملیاتی شد

سپهر اقتصاد - رییس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال، پروژه روکش حفاظتی آسفالت اسلاری سیل به طول ۱۵ کیلومتر در محور نورآباد بخش خلجستان قم اجرایی شد.

فرج قربانی افزود: طول مسیر اجرایی پروژه ۱۵ کیلومتر و در حدفاصل روستای نورآباد - سه‌راه سبزعلی واقع شده است.

وی میزان اعتبار تخصیصی طرح روکش حفاظتی آسفالت اسلاری سیل محور نورآباد را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات ملی - استانی تأمین شده است.

وی در خصوص بازه زمانی اجرای پروژه اظهار کرد: طرح روکش حفاظتی اسلاری سیل محور نورآباد، از ابتدای شهریورماه امسال آغاز شده که باتوجه‌به روند اجرایی آن تا پایان مهرماه سال جاری تکمیل می شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رییس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص اهداف و توجیه اجرایی طرح گفت: طی مطالعات میدانی صورت‌گرفته و متناسب با وضعیت رویه آسفالتی محور نورآباد بخش سلفچگان، اجرای طرح روکش حفاظتی اسلاری سیل در این محور عملیاتی شد.

وی عنوان کرد: صرفه اقتصادی، سرعت در اجرا، عدم آلودگی‌های زیست‌محیطی و غیره ازجمله مزایای اجرای این لایه حفاظتی در مقایسه با دیگر روکش‌های آسفالتی است.

وی در خصوص مشخصات فنی لایه حفاظتی اسلاری سیل ادامه داد: محلول اسلاری سیل از مصالح خوب، دانه‌بندی‌شده، پیوسته، زبر، تمیز، فاقد آلودگی، آب، سیمان، قیر امولسیون و غیره تشکیل شده است.

قربانی اظهار داشت: این محلول حفاظتی آسفالت، توسط دستگاهی مخصوص که برای نخستی بار در داخل کشور ساخته شده است، بر سطوح آسفالتی پاشیده می شود و از نفوذ آب و اضمحلال و موزاییکی شدن آن جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: جهت بهره‌وری حداکثری این لایه حفاظتی سطوح آسفالتی، ضروری است تا ۶ ساعت پس از اجرا از تردد خودرو بر روی آن ممانعت به عمل آید.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر