پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: هم‌زمان با سفر رییس جمهوری به قم پست برق ۱۶۰ مگاولتی نیروگاه سیکل ترکیبی این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هم‌زمان با سفر رییس جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف تامین برق مستمر و پایدار برای صنایع استان و مردم شریف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی و ۲ واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات و مجموع توان تولید ۷۱۴ مگاوات، با ۶ خط ۲۳۰ کیلو ولت، در کیلومتر ۱۵ جاده قم ـ اراک به شبکه سراسری برق متصل است. این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همراهی خانواده و صنعتگران را شرط عبور از پیک مصرف بار در فصل گرم سال یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح کلان، امید می‌رود در تابستان امسال شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب و به‌تبع آن مصرف خارج از قاعده برق را از برنامه‌های جاری این شرکت در تابستان سال جاری یاد کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر