پیگیری مجدانه استان برای حل مشکلات کشاورزان

سپهر اقتصاد-مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از پیگیری مجدانه استان برای حل مشکلات کشاورزان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قم، عباس شیرمحمدی در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان یه امر ضروری و واجب است گفت: در خصوص پیگیری مطالبات کشاورزان نهایت تلاش را خواهیم داشت و قطعا در آینده ای نزدیک حل مسائل مبتلابه آنها در استان را اعلام خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر توجه ویژه به زنجیره تأمین ارزش غذایی داریم گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و قطعا اهمیت حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی را همه مدیران در استان با اهتمام ویژه رصد خواهند کرد.

تأمین حق آبه‌های کشاورزان از سد 15 خرداد پیگیری شود

  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم نیز گفت: چنانچه حق آبه‌ کشاورزی و بهره برداران استان قم از آب سد پانزده خرداد محقق نشود کار تولید، معیشت و اقتصاد کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در تمامی رشته های مربوطه با خسارت جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.

علیرضا شیخانی گفت: موضوع حق‌آبه کشاورزی و برداشت آب مورد نیاز کشاورزی از سد ۱۵ خرداد احتیاج به صدور و دستورات فرا استانی دارد و رها سازی آب از اختیارات سازمان آب منطقه ای خارج است لذا لازم است مکاتبات لازم برای کسب مجوز رهاسازی آب مورد نیاز کشاورزی قم از جانب سازمان آب منطقه‌ای قم با امضا و تایید استاندار قم انجام شده و به کمیسیون ماده 11 جهت اقدامات بعدی ارسال شود.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت پیشرفت نصب کنتورهای هوشمند چاه‌های آب کشاورزی به صورت مفصل مورد بررسی و مذاکره قرار گرفته است گفت: به این نتیجه رسیدیم که سازمان آب منطقه‌ای مطابق دستورالعمل قانونی و تصویب نامه‌ تبصره هشت قانون بودجه برنامه هفت ساله کشور اقدام کند و کنتورهای هوشمند را بدون دریافت بهای آن جهت نصب در اختیار کشاورزان بهره بردار قرار داده و به صورت اقساطی بهای آن را دریافت کند. همچنین سازمان آب منطقه ای شماره های ملی بهره بردار و پرونده هر یک از چاه را به عنوان وثیقه ثبت کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی ضمن اشاره به چاه‌های غیر مجاز گفت: از آنجایی که مسدود کردن چاه‌ها غیر مجاز دارای پروسه حقوقی و انتظامی بوده لذا احتیاج به همکاری همه دستگاه‌های قانونی و همچنین همکاری مشترک کشاورزان و سازمان‌های زیربط است.

انتهای پیام/

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر