چهار هزار و ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد قم در طرح نهضت ملی ثبت نام کردند

سپهر اقتصاد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تهیه مسکن مددجویان گفت: چهار هزار و ۸۰۰ مددجو در این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.


حجت الاسلام طه مهری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ برای مددجویان کمیته امداد که در طرح نهضت ملی مسکن واجد شرایط شناخته می‌شوند علاوه بر تسهیلات بانکی رایج، کمک‌هایی نیز از سوی خیرین انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین هزینه و آورده‌های این طرح، کمیته امداد نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار مددجویان قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

وی در ادامه با اشاره به کمک های مومنانه خیرین در امور تحصیلی دانش آموزان نیازمند، گفت: هم اینک هفت هزار دانش آموز به همراه ۶ هزار و ۶۰۰ یتیم از کمک‌های مستمر خیرین بهره‌مند هستند.

مهری با اشاره به رویکرد مردمی سازی خدمات کمیته امداد اظهار داشت: بخش مهمی از خدمات کمیته امداد از محل خیرین استان تامین می‌شود و مددکاران، خیرین و معتمدین، فعالان مساجد و ائمه جماعات به صورت مستمر در حال شناسایی افراد نیازمند و فاقد حامی برای معرفی آنها به کمیته امداد هستند.

وی در پایان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از رویکردهای جدید کمیته امداد نام برد و گفت: در همین راستا تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌ها و افراد داری فکر و اندیشه در رساندن ایده خود به محصولات انجام می‌گیرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر