کارخانه آسفالت راهداری سلفچگان به بهره برداری رسید

سپهر اقتصاد-مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از نصب و راه اندازی کارخانه آسفالت راهداری سلفچگان خبر داد.


حسین زنجیرانی فراهانی  از نصب و راه اندازی کارخانه آسفالت راهداری سلفچگان خبر داد و گفت: با عنایت به گستره فعالیت‌های اداره کل متبوع درحوزه نگهداری راه و تعدد کارگاه‌های عمران جاده‌ای که به طور متوسط در هر ۱۵ کیلومتر یک کارگاه درطول راه‌های استان درحال فعالیت است، تسریع در تهیه مصالح جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، افزود: پس از بررسی و پیگیری‌های مستمر و هماهنگی با سازمان متبوع و کسب موافقت‌های استانی، نسبت به تهیه و نصب کارخانه آسفالتی با ظرفیت اسمی تولید ۱۶۰ تن بر ساعت، در روستای خرم آباد بخش سلفچگان اقدام شد.
زنجیرانی فراهانی با توضیح این که کارخانه آسفالت مذکور از جمله اموال اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان بوده است، عنوان کرد: پس از جابه جایی دستگاه‌های این کارخانه به روستای خرم آباد بخش سلفچگان، به دلیل عدم فعالیت کارخانه طی چندسال گذشته، نسبت به خرید تجهیزات و اورهال آن اقدام شد.
وی افزود: بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال جهت جابجایی، تجهیز و اورهال کارخانه آسفالت راهداری سلفچگان هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با یادآوری این مهم که در وهله نخست، ظرفیت تولید این کارخانه جهت بهسازی محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان(قم- نیزار، سلفچگان- دلیجان، قم- راهجرد و...) مورد استفاده  قرار می گیرد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تولید این کارخانه در تامین نیازهای استانی، در صورت اعلام نیاز، کارخانه قادر به تامین مصالح جاده‌ای استان مرکزی و شهرستان دلیجان است.
زنجیرانی فراهانی با بیان آنکه کارخانه آسفالت راهداری سلفچگان در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در روستای خرم آباد بخش سلفچگان راه اندازی شده است، اظهار کرد: این کارخانه مجموعه‌ای از استخر قیر با ظرفیت ۴ هزار تن، دستگاه سنگ شکن، ساختمان اداری و ... را شامل می شود.
وی با اشاره به اشتغال زایی، طرح راه اندازی کارخانه، تصریح کرد: فعالیت این کارخانه موجب اشتغال ۴۰ نفر به طور مستقیم و بیش از یکصد نفر به صورت غیر مستقیم می شود.
زنجیرانی فراهانی در پایان ضمن ابراز تشکر از اهالی روستای خرم آباد بخش سلفچگان که در تمامی مدت راه اندازی این کارخانه آسفالت، تعامل و همکاری خوبی با مجریان پروژه داشته‌اند، عنوان کرد: عملیات اجرایی راه اندازی کارخانه، در قالب جانمایی، نصب، تجهیز، اورهال و ...از اسفندماه سال گذشته آغاز  شده بود.    
به گزارش ایسنا، ارزش روز این کارخانه بالغ بر دو هزار میلیارد ریال( ۲۰۰ میلیارد تومان) است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر