کاهش بارندگی ها ،مدیریت تولید محصول با کیفیت کشاورزی را دشوار نموده است

کاهش بارندگی ها ،مدیریت تولید محصول با کیفیت کشاورزی را دشوار نموده است

سپهر اقتصاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از هدف گذاری افزایش ۷ درصدی محصولات کشاورزی در این استان علارغم کاهش میزان بارندگی‌ها و شرایط سخت آب و هوایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حاجی رضا اظهار داشت: جهاد کشاورزی مأموریت‌های متنوعی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه بر عهده دارد که نحوه عملکرد این دستگاه برای جامعه بسیار مهم و البته جذاب است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامی بیان داشت: در حال حاضر استان قم روزانه ۱۰۰ تن مرغ نیاز دارد که تأمین این حجم همواره مورد دغدغه است و این در شرایطی است که قم زائر پذیر است و در مناسبت‌های مختلف مذهبی شاهد حضور زائرانی از سراسر کشور در این شهر هستیم که نیازهای غذایی آنان نیز باید تأمین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: وزارت کشاورزی ۴ میلیون جامعه هدف از جمله کشاورزان و دامداران دارد که برای آنان نیز می‌بایست بهترین تصمیمات در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه استان قم تنوع خوبی در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد افزود: تنوع محصولات و پرورش شیلات، دام سبک و سنگین، مرغ و تخم مرغ و حتی شتر و تولید انواع میوه‌ها در فصل‌های مختلف نشان از ظرفیت‌های خوب قم در این بخش است.

حاجی رضا عنوان داشت: در سال جاری ۳۵ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال‌ها اخیر داشته ایم که این امر مدیریت در بخش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب، را دشوار می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه افزایش ۷ درصدی تولید محصولات کشاورزی استان قم را هدف گذاری کردیم بیان داشت: در حوزه خودکفایی برخی محصولات نیز در قم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر