کاهش محسوس مقرری بگیران بیمه بیکاری در قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: جزء نخستین استان‌هایی هستیم که مقرری بگیران بیمه بیکاری ما بسیار کاهش یافته و طبق آمار ۱۱۹۲ نفر در استان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داریم که حتی نسبت به سال گذشته نیز کاهش محسوسی داشته‌ است.


وحید وزیری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره بیمه بیکاری، عنوان کرد: پیش‌بینی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان قم حدود ۴ هزار نفر است که با تلاش‌های صورت گرفته می‌توان گفت جزء نخستین استان‌هایی هستیم که مقرری بگیران بیمه بیکاری ما بسیار کاهش یافته و طبق آمار ۱۱۹۲ نفر در استان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری داریم که حتی نسبت به سال گذشته نیز کاهش محسوسی داشته‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در خصوص آخرین وضعیت پیگیری امور اشتغال در این اداره کل، عنوان کرد: عملکرد حوزه معاونت اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی قم دولت در سال قبل تعهد اشتغال ۱ میلیون فرصت شغلی را برای کشور در نظر گرفت که سهم استان ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر بود و از این عدد با کمک دستگاه‌های اجرایی ۱۷ هزار و ۹۲۲ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت کردیم که ۹۳ درصد این سهم در استان تحقق یافت.

وحیدی راد عنوان کرد: در ایجاد خالص اشتغال استان رتبه ۱۳ کشور را داشتیم که ۸ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان افزوده شد و در سال جاری عددی که برای استان در نظر گرفته شده ۲۰ هزار و ۲۱۴ نفر است؛ تاکنون ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در رصد اشتغال استان ثبت شده که پیشرفت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ ماه امسال به این عدد برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، گفت: در حوزه روابط کار بسیار تلاش داریم بر مبنای آیه ۱ سوره انفال اصلاح ذات‌البین اتفاق بیفتد و در هیات‌های حل اختلاف با استفاده از روحانیون به سمت سازش برویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم همچنین عنوان کرد: تعامل با پایگاه‌های بسیج به ویژه سازمان بسیج کارگری و سازمان بسیج مهندسین منجر به احیای واحدهای تعطیل و راکد و نیمه‌راکد شده و توانستیم انتقال تجربه در مقیاس گسترده به واحدهای تعطیل را داشته باشیم؛ در زمینه تسهیلات نیز از طریق کارگروه تسهیل و رونق تولید ۶۱ واحد در سطح استان راه اندازی شدند که حدود ۱۰ سال تعطیل بوده‌اند.

وی با اشاره به دیگر تلاش‌ها در حوزه مدیریت روابط کار، بیان کرد: در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۶ هیات تشخیص داریم؛ در این مدت بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ پرونده بررسی و منجر به ۸ هزار و ۶۵۳ دادنامه شده است، همچنین ۳ هیات حل اختلاف در استان داریم و اعتراضاتی که در هیات تشخیص بوده و وارد هیات حل اختلاف شدند بیش از ۲ هزار و ۸۹۷ پرونده بوده که منجر به ۲ هزار و ۶۱ دادنامه شده است.

وزیری‌راد تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های خدماتی نیز تعداد شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی که از ما تایید صلاحیت گرفته‌اند حدود ۸۰ شرکت بوده است و در این باره بازدیدهایی که از شرکت‌ها انجام شده ۲۳۷ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در حوزه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی روابط خوبی در حوزه سه جانبه گرایی حاکم است و ۱۲ شورای اسلامی کار در کارخانجات و ۲۳ انجمن صنفی کارگری و ۳۵ انجمن صنفی کارفرمایی و ۲۵ نماینده کارگر و کانون هماهنگی شورای اسلامی کار و کانون انجمن‌های صنفی کارگری و مجمع نمایندگان کارگر و کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی در استان فعال است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر