کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند باید پاسخگو باشند

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت:کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند باید پاسخگو باشند

محمدحسین بازگیر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم به مناسبت هفته هوای پاک گفت: آب، خاک و هوا عناصر اصلی تشکیل دهنده محیط زیست و عامل حیات انسان هستند که روزی تصور می‌کردیم هیچگاه نیست و نابود نخواهند شد، اما امروز با بحران فرسایش خاک، آلودگی هوا و کم آبی جدی مواجهیم.

وی با بیان اینکه همه میدانیم اگر محیط زیست تخریب شود، جبران ناپذیر خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت و پاسداری از محیط زیست یک وظیفه همگانی است، یعنی همه مردم و مسئولان باید نسبت به طبیعت و محیط زیست تعهد و دغدغه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم در ادامه افزود: بدون تردید آلوده کردن و تخریب محیط زیست و هدر دادن منابع زیستی و نعمت های الهی از بزرگترین منکرات است و مرتکبین آن، علاوه بر مجازات های قانونی، باید در جهان آخرت پاسخگوی خداوند متعال و نسل‌های آینده باشند.

🔸وی در پایان، استان قم را دارای ذخایر غنی گیاهی و جانوری و ظرفیت ها و زیستگاههای طبیعی ارزشمندی همچون تالاب مره و منطقه حفاظت شده پلنگ دره دانست و گفت: امیدواریم با همکاری، همدلی و مشارکت همه مسوولان و هم استانی های عزیزمان بتوانیم وضعیت محیط زیست قم را تا حد زیادی ارتقاء و بهبود ببخشیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر