کشف تجهیزات پزشکی غیر مجاز به ارزش ۴۳ میلیارد در قم

سپهر اقتصاد-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از کشف تجهیزات پزشکی غیرمجاز در قم توسط بازرسان این معاونت به ارزش ۴۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دکتر هدی ابوالحسنی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نظارت‌های مستمر در این معاونت توسط کارشناسان گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به همشهریان و همچنین نظارت دقیق بر محصولات ارائه شده، بازرسی‌ها انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: در یکی از بازرسی‌های انجام شده از کارخانه‌ای در سطح استان توسط بازرسان اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو، ۹ هزار و ۵۸۶ عدد محلول نگهداری و شستشوی لنز چشمی غیرمجاز کشف و توقیف شد.

ابوالحسنی افزود: با توجه به گسترش روزافزون وسائل زیبایی و سوءاستفاده افراد سودجو، در این بازدید که پلیس امنیت اقتصادی استان نیز حضور داشت، این محلول‌های غیرمجاز کشف و ضبط شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همچنین در نظارت دیگری از یکی از کارخانه‌های استان ۱۲۰ هزار و ۴۶۳ کیت تشخیص سریع بارداری غیرمجاز کشف شد.

وی گفت: از دیگر بازرسی‌های صورت گرفته توسط این گروه، می‌توان به بازرسی از یک کارخانه تولید ملزومات پزشکی اشاره کرد که در این بازدید هم ۹۵ هزار و ۲۹۳ میکروست غیرمجاز کشف شد.

ابوالحسنی گفت: ارزش ریالی ملزومات کشف شده، حدود ۴۳ میلیارد ریال است که از ورود این اجناس قاچاق و غیرمجاز که به سلامت جامعه نیز ضربه می‌زد، جلوگیری به عمل آمد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر