کلاهبرداری اینترنتی با سرشماره های سامانه ثنا و سهام عدالت

سپهر اقتصاد-رییس پلیس فتای استان قم گفت: در این روش کلاهبرداران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جیب زدند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرهنگ فراز پور با اشاره به اینکه در ۳ ماه امسال حدود هزار تماس در ارتباط با کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی با استفاده از سامانه ثنا و سهام عدالت گزارش شده است گفت: در این بین ۶۷ درصد از گزارش‌ها در خصوص سهام عدالت و ۳۳ درصد نیز به ابلاغیه سامانه ثنا اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران پیامی با سر شماره‌هایی غیر از سرشماره قوه قضاییه و سامانه سهام عدالت را به مردم ارسال می‌کنند و فرد پس از باز کردن پیام با بد افزار مواجه می‌شود و با هدایت فرد به سمت پرداخت هرینه‌هایی حساب افراد را خالی می‌کنند.
رییس پلیس فتای استان قم با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار تماس تلفنی در خصوص این روش کلاهبرداری برقرار کرده اند گفت: بر این اساس ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق سرشماره‌های جعلی صامانه ثنا و سهام عدالت از مردم کلاهبرداری صورت گرفته است.
وی افزود: بر اساس امار‌ها در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد از کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی در استان انجام می‌شود که نیازمند هوشیاری و دقت بیشتر کاربران در استفاده از این شبکه‌ها است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر