کلاهبرداری میلیاردی با وعده اخذ ویزای تضمینی در قم

سپهر اقتصاد- معاون دادستان قم از کلاهبرداری‌های میلیاردی این روزها با تبلیغات و وعده اخذ ویزای صد درصد تضمینی موسسات جعلی برای مهاجرت و اعزام دانشجو به خارج از کشور به ویژه در فضای مجازی خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل تحریری اظهار کرد: این روزها با تبلیغات و وعده اخذ ویزای صددرصد تضمینی مؤسسات جعلی برای مهاجرت و اعزام دانشجو به خارج کشور به ویژه در فضای مجازی، کلاهبرداری‌های میلیاردی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در اغلب این پرونده‌ها مالباختگان پس از ارسال مدارک و پرداخت مقادیری ارز از طریق صرافی‌ها معادل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال وجه و ماه‌ها معطلی و سردرگمی و شنیدن وعده‌های دروغین، اقدام به شکایت از افراد حقیقی و حقوقی کلاهبردار که هویت مشخص قانونی ندارند، می‌نمایند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: اغلب این مالباختگان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به دام این کلاهبرداران افتاده و با اعتماد به یک اکانت یا صفحه در فضای مجازی سرمایه‌های مادی، اجتماعی و روانی کنونی و آینده خود را نابود می‌سازند.

وی ادامه داد: برخی مؤسسات خارجی مدعی هستند که در ایران نماینده و مشاور حقوقی دارند که پیگیر امور مهاجرت متقاضیان خواهند بود و برخی مؤسسات داخلی نیز مدعی داشتن روابط خاص با سفارت یا افسر مهاجرتی یا مسئولان دانشگاه‌ها هستند.

این مقام قضائی اعلام کرد: در یکی از پرونده‌های اخیر مربوط به اخذ ویزای کانادا مالباخته برای مهاجرت خانوادگی به کانادا با فروش منزل مسکونی خود مبالغ میلیاردی به یک مؤسسه خارجی پرداخت می‌نماید و این مؤسسه نیز در هر مرحله مستندات صدور ویزا را برای او ارسال می‌کند اما پس از ماه‌ها سرگردانی با پیگیری و استعلام از اداره مهاجرت کانادا مشخص می‌شود که تماماً جعلی و کلاهبرداری بوده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر