کمک‌های مردمی به کمیته امداد قم ۸۰ درصد رشد کرد

سپهر اقتصاد - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: مجموع کمک‌های مردمی از ابتدای امسال تا پایان مردادماه مبلغ ۱۸۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدطاها مهری در نشست خبری بیان کرد: مبلغ کمک‌های مردمی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: استان قم رتبه اول کشور را در پرداخت صدقه به خود اختصاص داد.

این مقام مسوول اضافه کرد: سرانه پرداختی به ایتام در استان قم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است درحالی‌که سرانه کشوری ۸۴۰ میلیون تومان می باشد.

مهری گفت: ۳۷ هزار حامی، ۶ هزار و ۶۰۰ یتیم و محسنین را تحت حمایت خود دارند.

به گفته وی پرداخت صدقه از ابتدای امسال تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این مبلغ در مدت‌زمان مذکور ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

بیش از ۲۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امام قم قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) این استان قرار دارند که مجموع نفرات آن ها ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر می‌شود.

به گفته مهری کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در پنج حوزه حمایت و سلامت خانواده، اشتغال و خودکفایی، مسکن و امور مهندسی، فرهنگی و توسعه مشارکت‌های مردمی فعالت دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در حوزه سلامت خانواده بیش از ۲۰ هزار خانواده حدود ۹۱۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خدمات دریافت کردند.

مهری گفت: کمک به مادران باردار و شیرده در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مردادماه ۷۴ نفر با یک میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان بوده است.

وی از کمک به پرداخت فرانشیز برای یک هزار و ۱۴۵ مددجو و تامین تجهیزات درمان بیماران برای ۲ هزار و ۹۰۸ نفر نیز خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: جمع خدمات در حوزه مسکن از ابتدای امسال تا پایان مردادماه به مددجویان ۵۵ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان بوده است.

به گفته این مقام مسوول جمع پرداخت تسهیلات به مددجویان در مدت‌زمان مذکور ۱۷ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته مهری، وام اشتغال به مددجویان استان قم از ابتدای امسال تا پایان مردادماه به ۵۸ نفر با مبلغ ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به تحت پوشش بودن هفت هزار و ۹۳ دانش‌آموز اشاره و بیان کرد: ۶۶۶ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مهری از برگزاری ۷۱۰ اردوی آموزشی زیارتی و ۱۶۷ مورد کارگاه مهارت‌های زندگی و ارائه خدمات آموزشی تربیتی به ۱۷۴ دانش‌آموز و دانشجو خبر داد.

هفت هزار دانش‌آموز در قالب جشن عاطفه‌ها خدمات می‌گیرند

وی از برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه سال تحصیلی جدید نیز خبر داد و گفت: هفت هزار دانش‌آموز امسال در قالب جشن عاطفه‌ها خدمات می‌گیرند.

مهری در آمد حاصل از برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال گذشته را ۱۲۷ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد در قالب این جشن حاصل شود که تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن تامین شده است.

وی محل جمع‌آوری هدایای غیرنقدی را در مصلی نمازجمعه، اطراف حرم حضرت معصومه و برخی میادین شهر اعلام کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر