کمیته امداد قم بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان به نیازمندان خدمات ارائه کرد

سپهر اقتصاد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت:در سه ماهه نخست امسال ۱۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خدمت به حدود ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش و نیازمند این استان ارائه شده‌است.


محسن مسعودیان راد در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه درحال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر در قالب ۲۱ هزار و ۹۸۶ خانوار تحت حمایت این نهاد در قم هستند افزود:‌ در این مدت بیش از ۵۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان پرداخت شده‌است.

وی لزوم تأمین نیازهای بیمه، بهداشت، تغذیه مناسب و درمان افراد بی بضاعت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در این مدت بیش از۴۰ میلیارد ریال برای بیمه، بهداشت، درمان و کمک به رفع سوء تغذیه ۱۱ هزار و ۳۳۳ مددجو و غیرمددجو هزینه شده‌است.

وی با بیان اینکه در مدت فوق پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ازدواج نیازمندان کمک شده‌است اظهار کرد:طی ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال، نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان هم وام ضروری به این افراد پرداخت شده‌است.

مسعودیان افزود: در سه ماهه نخست امسال، این نهاد در زمینه‌های مشاوره، تأمین شهریه تحصیلی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تفریحی، و رسیدگی به آسیب‌ها، نیازها و مشکلات حقوقی افراد تحت حمایت خدمات خوبی ارائه کرده‌است.

وی اشتغال افراد نیازمند را از مهمترین اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در اختیار ۵۰ نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغال قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد قم از کمک به احداث، خرید و تعمیر مسکن ۴۰ نفر از مددجویان خبر داد و گفت: دراین مدت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز ودیعه و اجاره مسکن به خانوارهای مستأجر پرداخت شد.

وی ادامه داد: درمدت فوق، سهم مشارکت مردمی با این نهاد، نزدیک به ۹۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر