گردشگری سلامت در قم مغفول مانده است

سلامت یکی از ضلع‌های گردشگری به شمار می‌رود که باید در استان قم از آن استفاده کنیم و از این موضوع مغفول‌مانده، نهایت استفاده را ببریم.

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: سلامت یکی از ضلع‌های گردشگری به شمار می‌رود که باید در استان قم از آن استفاده کنیم و از این موضوع مغفول‌مانده، نهایت استفاده را ببریم.


به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز ۲۸ آذرماه جاری در جلسه هماهنگی همایش سفر، زیارت و سلامت (توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی) اظهار کرد: برگزاری همایش گردشگری سلامت در قم، منجر می‌شود که این ظرفیت مغفول‌مانده را کشف کنیم  و به دنبال کارها و برنامه‌های تأثیرگذار در اجرای برنامه‌ها باشیم.

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی قم به منظور برگزاری این همایش گفت: باید از تجربه استان‌های موفق در حوزه گردشگری سلامت استفاده کنیم و اگر در این زمینه موفق عمل کنیم، می‌توانیم خدمات شایانی را به شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ارائه دهیم.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری سلامت دارد و باید تدوین نقشه راه آی.پی.دی. استان از دستاوردهای این همایش باشد.

مهدی مصری خاطرنشان کرد: استان قم در حوزه گردشگری سلامت باید کارهای زیادی انجام دهد و لازم است، در رشد و تقویت آن کوشید.

او ادامه داد: مراکز طب ایرانی، شرکت‌های دارویی، مجموعه‌های درمانی فاخر و ... از جمله مجموعه‌هایی هستند که باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها در توسعه گردشگری سلامت استفاده کنیم.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: همایش سفر، زیارت و سلامت (توسعه گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی) روزهای ششم و هفتم دی‌ماه امسال در قم برگزار می‌شود که تمام تلاش ما بر این است، بتوانیم این موضوع و ظرفیتی که در استان وجود دارد را، احیا کنیم.  

محمد جهانگیری گفت: زنجیره تأمین و ارزش ارائه خدمت بین‌المللی گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی، دیپلماسی اقتصادی خدمات بین‌المللی گردشگری سلامت، قیمت و تعرفه در گردشگری سلامت، مارکتینگ و برندینگ شهرهای زیارتی در گردشگری سلامت، نظارت و ارزیابی، قوانین و دستورالعمل‌ها و... از جمله محورهای پیشنهادی در کارگروه‌های این همایش است.  

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر