گلایه صنعتکاران قمی از قطعی برق و نوسان ولتاژ در شهرک های صنعتی

مصرف برق می‌کنند.تعطیلی استان همزمان با سراسر کشور بدلیل افزایش دمای هوا

سپهر اقتصاد-برخی از صنعتکاران می‌گویند این روز‌ها افت ولتاژ مستمر بلای جان دستگاه‌های تولید شده که روند تولید را با کندی مواجه کرده است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته شرکت توزیع نیروی برق قم هفته‌ای یک روز برق کارخانه‌های صنعتی قطع می‌شود که علاوه بر آن با افت ولتاژ و نوسان برق نیز مواجه هستند.
به گفته صنعتگران این قطعی و نوسان ولتاژ موجب شده است که ضربات سنگینی به ماشین آلات و دستگاه‌های کارخانه‌ها وارد شود به طوری که بسیاری از سیستم‌های برقی و الکترونیکی را از کار انداخته است.
برخی از مدیران می‌گویند این روز‌ها افت ولتاژ به صورت مستمر بلای جان دستگاه‌های تولید شده که روند تولید را با کندی مواجه کرده است و در بسیاری از مواقع نیز موجب وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به ماشین آلات صنعتی شده است این مشکلات در حالی است که هیچگونه خسارتی از سوی شرکت برق و یا شرکت‌های بیمه‌ای بابت خسارت وارد شده به واحد‌های صنعتی پرداخت نمی‌شود.
به سراغ معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق قم رفتیم در ابتدا وعده داد که تا پایان ماه خرداد با راه اندازی نیروگاه ۴۰۰ کیلوواتی مشکل افت ولتاژ و نوسان برق به کلی رفع خواهد شد.
ارجمند زاده افزود: ما تلاش کردیم تا قطعی برق را به صورت منظم و در روز‌های تعیین شده انجام دهیم تا کارخانه‌های صنعتی بتوانند با برنامه ریزی قطعی برق را مدیریت کنند تا مشکلی در روند تولید نداشته باشند.
البته دولت با جدیت به دنبال آن است که با افزایش میزان تولید و راه اندازی نیروگاه‌های جدید به کلی مشکل قطعی برق را برای سال آینده حل کند.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق قم در خصوص علت پرداخت نشدن خسارت به کارخانه‌های صدمه دیده خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه توسعه فقط شرکت‌های بیمه‌ای مجاز هستند حوادث ناشی از آتش‌سوزی و فوت که عامل آن قطعی برق یا نوسان باشد خسارت پرداخت کنند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر