یکی از ویژگی‌های قم در مسیر گذر قرار داشتن مسافران استان‌های مختلف کشور است

یکی از ویژگی‌های قم در مسیر گذر قرار داشتن مسافران استان‌های مختلف کشور است

سپهر اقتصاد-معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با اشاره به قرار داشتن قم در مسیر استان‌های گوناگون کشور گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این استان، این است که محل گذر است و حتی اگر برخی از مسافران به صورت مستقیم به شهر قم مراجعه نکنند؛ اما از خدمات و ظرفیت این استان استفاده می‌کنند.

شالبافیان با اشاره به این که هر استانی در کشور ویژگی‌های خاص خودش را دارد، افزود: در استان قم حجم زائران در ایام مختلف سال به گونه‌ای است که فعالیت ستاد سفر را دائمی می‌کند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به شهر قم از ستاد اسکان زائران، بافت تاریخی شهر قم و طرح‌های مرمتی و ساماندهی بقعه متبرک امامزاده موسی مبرقع(ع)، بازار کهنه و سرای ملا حسین و مجموعه تاریخی مقابر گنبد سبز بازدید کرد و با ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم نیز در استانداری قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

از ویژگی در مسیر قرار داشتن قم برای رونق اقتصاد گردشگری بهره‌ ببریم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم؛ با اشاره به ویژگی در مسیر قرار داشتن قم در راه مواصلاتی سایر استان‌ها گفت: لازم است با مشارکت همه دستگاه‌ها و فعال شدن اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ از این ویژگی برای افزایش بهره استان در پیشرفت و رونق اقتصاد گردشگری بهره‌مند شویم.

مقیمی با اشاره به گردشگری زیارت و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون‌ زائر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر قم افزود: استان قم دارای مزیت رقابتی در گردشگری سلامت و نیز ظرفیت‌های گردشگری دیگری در بخش‌های تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ کهن قم و جاذبه‌های طبیعی است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر