۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های برون‌شهری قم بهسازی شد

سپهر اقتصاد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به ایمن‌سازی و ارتقای کیفیت محورهای مواصلاتی گفت: طی سه ماه گذشته ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های برون‌شهری قم بهسازی شده‌است.


۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های برون‌شهری قم بهسازی شد

محمد پورتیموری درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نصب علائم، ارتقای روشنایی در کنار هوشمندسازی محورهای برون‌شهری درحال انجام است که بخش مهمی از آنها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در قالب نهضت خط‌کشی، طی ۲ ماه آینده بخش زیادی از محورهای برون‌شهری قم خط‌کشی خواهد شد تا با فرارسیدن فصل سرد سال، شاهد کاهش مخاطرات احتمالی باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اظهار داشت: ساماندهی ورودی و خروجی جاده نیزار قم به‌محض رفع معارضات مربوط در حوزه گاز و برق آغاز خواهد شد.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های توابع قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می کنند.

محور نیزار در منطقه سلفچگان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

وی با بیان اینکه دریک محور امکان اجرای هم‌زمان چند کارگاه توزیع آسفالت امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: بیش از ۲ هزار کیلومتر طول جاده‌های استان قم است که به‌صورت مستمر نیازمند بهسازی و رسیدگی است.

پورتیموری با تأکید بر اینکه کشور ما در حوزه تولید و استفاده از آسفالت‌های حفاظتی جزء کشورهای برتر دنیاست، ابراز داشت: بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت مستمر در دستور کار راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم قرار دارد.

وی ادامه داد: بیشتر خرابی آسفالت جاده‌های قم را موارد جزئی شامل می‌شود و موارد مربوط به ناکارآمدی و تخریب کامل جاده و آسفالت بسیار ناچیز است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم همچنین با اشاره به سرقت و تخریب تجهیزات جاده‌ای، گفت: سرقت و تخریب این تجهیزات می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به رانندگان و مردم وارد کند.

پورتیموری ادامه داد: بر این اساس با سرقت تجهیزات جاده‌ای، شاهد افزایش خاموشی در محورهای بزرگراهی هستیم که گاهی برطرف‌کردن آنها زمان بر است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر